Ha állami tulajdonosa nem biztosít további forrásokat, novemberben kifogy a készpénzből a Malaysia Airlines, és bért sem tud majd fizetni.
Anyagi helyzetéről a légitársaság az egyik meg nem nevezett lízingcégnek küldött levelében írt, amelyet a Reuters is látott.
E szerint a Malaysia Airlines kedvezményeket szeretne elérni, ez is része a cég átalakításának.
A légitársaság később közleményében elismerte, hogy megkereste a lízingcégeket, emellett a hitelezőkkel és a főbb beszállítókkal is tárgyalnak.

A cég átlagosan havonta 84 millió USA-dollárt „éget el”, és augusztus végén mindössze 88 millió dollárnyi szabad készpénzállománya volt, további 140 milliót egyetlen tulajdonosa, az állami Kazanah biztosít. De ezzel együtt is jövő hónapban elfogynak a tartalékok, ezért állami beavatkozásra van szükség.
A tulajdonos korábban azt közölte, támogatják a Malaysia Airlines átalakítását, de ha nem tudják véghez vinni, amit terveztek, akkor „el kell gondolkodni azon, hogyan garantálják a légi összeköttetést a világgal”.
Az állami befektetési alap 2014-ben vásárolta fel a Malaysia Airlines-t, miután az MH 17-es járatot teljesítő repülőgép lelövése és a 370-es járat eltűnése (vélhető katasztrófája) után csődközeli állapotba került. Bár 1,5 milliárd dollár értékű feltőkésítést hajtottak végre, a nyereségességet a járvány előtt sem sikerült elérni.
Most pár hónapja maradt a társaságnak, hogy végrehajtsa az átalakítást, akár drasztikus lépések árán is.