Közel 28 év szolgálat után kivonták a forgalomból az első Airbus A330-ast, amelyet prototípusként még a berepülésre használtak, és a Cathay Dragon flottájában teljesített utoljára szolgálatot.
Az Aero.de szúrta ki, hogy a B-HLJ lajstromú gép három hete repült utoljára, a KA 897-es járattal Sanghajból tért vissza Hongkongba július elején. Adatbázisok szerint a gépet még aznap kivonták a flottából, és 17-én átrepülték Tajpejbe, azóta nem hagyta el a Taojüan-repülőteret.
A gép 1992 novemberében készült el, ez volt a legelső Airbus A330-as, amelyet aztán Toulouse-ban berepülésre, illetve a típusengedély megszerzésének egyéb tesztjeire használtak F-WWKA lajstrommal egy ideig.
A tesztsorozaton még General Electric hajtóművekkel vett részt, az Airbus később Rolls-Royce Trent 700-as erőforrásokkal látta el, és 311 utas szállítására rendezte be.
Ez után került a Cathay Pacifichez 1996 októberében, és azóta is a hongkongi légitársaságnál, illetve a legutóbbi időkben regionális leányvállalatánál, a Cathay Dragonnál teljesített szolgálatot.
Az eltelt 28 év alatt közel 64 ezer repült órát és 27 ezer járatot teljesített ez a példány.
Sorsát vélhetően a koronavírus-járvány is megpecsételhette, a régióban ugyanis továbbra is szigorú korlátozások vannak érvényben a nemzetközi utasokkal szemben.
Az 1994 januárjában az azóta az Air France-ba olvadt Air Inter színeiben először forgalomba állt, kéthajtóműves szélestörzsű géptípus a négy erőforrással felszerelt testvérével, az A340-essel közös fejlesztésként jött létre. Ezért kapta a most nyugdíjazott első prototípus a 12-es sorozatszámot, hiszen közös gyártósoron készültek, és előtte még csak A340-eseket szereltek össze.
Az A330-as nagy siker lett, eddig mintegy 1500 példányt gyártottak belőle, és 1436 most is forgalomban van.
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt és egyéb korszerűsítéseken is átesett neo változat egyelőre nem lett ennyire sikeres, de az Airbusnak így is van még 321 darabos rendelésállománya a típusra.