Az Airbus megkezdte az úgynevezett “csatlakoztatott kabintechnológia” repülési tesztelését, ezzel a repülési élmény és az utasok által igénybe vett szolgáltatás a mainál sokkal inkább személyre szabottá tehető. 

Forrás: Airbus

Az Airspace Connected Experience nevű platform működését az Airbus egyik A350-900-as tesztrepülőgépén figyelik meg. Az új kabintechnológia a repülőgép utasait és személyzetét digitálisan “összekapcsolja” a repülőgép különböző berendezési tárgyaival és eszközeivel.

A tesztrepülőgép ideális környezetet biztosít a kutatáshoz, mivel fel van szerelve a szükséges munkaelemekkel.

Ilyen például az iSeat nevű okosülés, a hatalmas OLED kijelző, a vezeték nélküli kabinmenedzsment vezérlőrendszer, de legfőképpen az összes eszközt rendszerbe szervező hálózat.

Ez utóbbi, az Internet of Things (IoT) platform segítségével a repülés során használt berendezési tárgyak és eszközök (a repülőgép ülései, a kézipoggyász-tartó, a konyha, a mosdók, az ételes-italos kocsik, stb.) a hálózaton keresztül elérhetőek, és képesek egymással akár önállóan is kommunikálni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A csatlakoztatott kabin technológia működése (forrás: Airbus)

Az Airbus szerint a csatlakoztatott kabintechnológia lehetővé fogja tenni a légitársaságok számára, hogy a mainál sokkal jobban személyre szabott – és digitálisan nyomon követhető – repülési élményt nyújtsanak utasaiknak, ugyanakkor az új szolgáltatások és a testre szabott reklámok járulékos bevételt is termelhetnek a légitársaságnak. 

A technológia segítségével az utas számtalan új lehetőséghez jut: lefoglalhatja a kézipoggyász-tartóban a csomagja helyét, személyre szabottá teheti a fedélzeti szórakoztatórendszert és a fedélzeti ellátást, egy gombnyomással beállíthatja az ülése pozícióját, illetve számos más lehetőség is adódhat.

Az IoT-platform valós idejű adatai segítségével a személyzet pedig jobb munkakörnyezetben dolgozhat, okostelefonon keresztül folyamatosan nyomon követve a csatlakoztatott eszközök működését. 

Az Airbus reméli, hogy a kabintechnológiát 2021-ben az A321-es típusán, 2023-ban pedig már az A350-eseken is üzembe helyezheti.