Oroszországban folyamatosan hallani az új gépátvételekről, a légitársaságok bővüléséről, illetve az új típusok megjelenéséről. Erről számolunk be rövid összefoglalónkban.
Donavia
Az elsősorban belföldi-regionális járatokat teljesítő Donavia légitársaság leállította utolsó, VP-BYU lajstromú Boeing 737-500 típusú repülőgépét. Ezek után három Boeing 737-400-ast és nyolc Airbus A319-est üzemeltetnek útvonalhálózatukon
A nyugdíjba készülő Classic Boeing 737-eseket hamarosan új Next Generation típusokkal váltják fel, amikkel az Aeroflot, valamint leányvállalatai, köztük a Donavia is fog repülni.
IrAero
720 millió dolláros üzletet kötött a belföldi járatokon repülő IrAero. Összesen 10 darab hazai gyártmányú MS-21-es gép átvételéről írt alá megállapodást a légitársaság az Irkut Corporations céggel.
A repülőgépek szállítása várhatóan 2019 és 2022 között történik meg. Az IrAero közlése szerint a vadonatúj repülőgépekkel elsősorban Magadánt, Jakutszkot, Csitát és Ulan-udét kívánják összekötni északi-, és kelet-szibériai városokkal, de Kínába, Közép-Ázsiába és a FÁK országaiba is terveznek repülni velük.
UTair
(Fotó: Cseminczky Kristóf – AIRportal.hu)
Oroszország harmadik legnagyobb légitársasága az év végéig kivonja a még szolgálatban lévő Tupoljev Tu-154-es repülőgépeket a flottájából.
A légitársaság vezérigazgatója, Andrej Martiroszov elmondása szerint 9 darab Tu-154M típusú gép vonul nyugdíjba, a fennmaradó járatokat pedig Boeing 737-800 típusú repülőgépekkel fogják tovább üzemeltetni.
A flottából kilépő gépek „kistestvére”, a Tu-134-es azonban még mindig üzemel a UTair leányvállalata, a UTair Express flottájában, számos An-24-es repülőgép társaságában.
RedWings
A magánkézben lévő légitársaság flottamodernizációs programba kezdett, összesen 30 darab orosz és nyugati típus beszerzését tervezik.
A Novikombank céggel kötött szerződés értelmében 2014-ben és 2015-ben összesen 10 darab új generációs Tupoljev Tu-204SM repülő fog érkezni, de nem ez az egyetlen hazai gyártmány amit forgalomba szeretne állítani a fuvarozó, ugyanis az idei MAKS légi szalonon Irkut MS-21-10 repülők átvételéről is szerződést kötöttek az Ilyushin Finance vállalattal.
Turbolégcsavaros Bombardier Q400-asok üzembe állítása is a tervek között szerepel, ezt azonban a jövőbeli Oroszországban felépülő Bombardier végszerelő állomás létrejöttétől teszi függővé a RedWings.
A cikk információi a flighglobal.com és a ch-aviation.ch légiközlekedési hírportálokról származnak.