A Denver-Centennial repülőtér megközelítése közben összeütközött a levegőben a Key Lime légitársaság Fairchild Swearinger Metroliner típusú gépe és egy magántulajdonú Cirrus SR-22, de mindkettő biztonságosan földet ért, személyi sérülés nem történt. 

Helyi idő szerint május 12-én fél tizenkettő előtt nem sokkal a Key Lime gépe a Denver-Centennial repülőtér 17L jelzésű futópályájára kapott vizuális megközelítési engedélyt, miközben a Cirrus SR-22 hasonló engedélyt kapott 17R jelzésű párhuzamos pályára.

Az AvHerald jelentése szerint utóbbi gép pilótája tért le a számára engedélyezett útvonalról, mert elvétette a 17R pálya középvonalát, és keresztezte a 17L végső egyenesét is, ahol éppen a kétmotoros utasszállító repült, így összeütköztek.

A Cirrus a Metroliner törzsének hátsó részét találta el, közvetlen a szárnyak mögött, ahonnan ki is szakított egy nagyobb darabot.

Az ütközés után a Metroliner pilótája vészhelyzetet, a jobboldali hajtóműve leállását, és a Cirrus mentőernyővel való ereszkedését jelentette a légiforgalmi irányítónak, majd ezt követően biztonságosan le tudott szállni repülőgépével a 17L futópályára. A Cirrus a repülőtér közelében, egy sík, bokros területen ért földet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A balesetben senki nem sérült meg, mivel a Key Lime gépén a pilótán kívül csak teheráru volt, és a balesetben vétkes kisgép vészhelyzeti mentőrendszere is jól működött. Ez egy aktiválható mentőernyő, ami a szabadesést és így a nagy sebességgel történő becsapódást akadályozza meg, a hasonló esetekben életmentő lehet.

A baleset pontos okainak felderítése érdekében vizsgálatot indított az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB).