Új légitársaságot alapított a China Eastern, az OTT Airlines szinte kizárólag csak a kínai COMAC típusaival repül majd, az indulás dátuma viszont még nem tisztázott.
A Reuters a légitársaság kínai közösségi médiában megjelent közlésére hivatkozva azt írta, az új leányvállalat szintén sanghaji központtal működik majd.
Az első légitársaság lesz, amely a COMAC még tervezésben lévő C919-es repülőgépét üzemeltetni fogja: az indító légitársaság eredetileg a China Eastern lett volna, de új leányvállalata veszi át ezt a szerepet.
Az OTT a C919 mellett a Comac másik típusát, az ARJ21-est is üzemelteti majd, a China Eastern még tavaly augusztusban rendelt 35 darabot a regionális gépből.
A leendő légitársaság nem a fő repülőtéren, Putungon (Shanghai-Pudong), hanem a várostól 13 kilométerre nyugatra fekvő, évente 44,5 millió utast kezelő Sanghaj-Hungcsiao Nemzetközi Repülőtéren (Shanghai-Hongqiao) működik majd, amely főleg regionális és belföldi járatoknak ad otthont.
A Flightglobal szerint elsősorban a Jangce-delta térségét akarják kiszolgálni, de a légitársaság útvonalhálózatáról egyelőre több információ nem jelent meg.
Emellett azt sem tudni, hogy mikor indul el az első járat, és hogy milyen üzemelési formát képvisel majd az OTT.
A Comac C919-ese jelen állás szerint jövőre mutatkozik be a nagyközönség előtt, ekkor teljesítheti első kereskedelmi járatát. A berepülési fázisban lévő típus jövőjére azonban árnyékot vet a Kína és Amerika közti kereskedelmi vita. Az Egyesült Államok most azt tervezi, hogy nem újítja meg az amerikai cégek exportengedélyét, és így a Comac több fontos főalkatrész, így hajtómű nélkül maradhat.