A Boeing 450 millió USA-dolláros befektetéssel segíti a pilóta nélküli repülésre, valamint függőleges le- és felszállásra képes, teljesen elektromos légitaxik fejlesztését.
A kaliforniai központú Wisk Aero közleménye szerint a cég úgynevezett hatodik generációs eVTOL (elektromos meghajtású, függőleges le- és felszállásra képes) utasszállító légijárműveket fejleszt, amelyek pilóta nélkül, tehát autonóm módon lennének képesek közlekedni.
Az amerikai repülőgépgyártó stratégiai partnersége, korábbi és mostani újabb 450 millió dolláros befektetése a tájékoztatás szerint megerősíti a Wisk vezető pozícióját az úgynevezett fejlett légi mobilitással (Advanced Air Mobility – AAM) foglalkozó cégek versenyében, valamint a technológia fejlesztések mellett segíti a céget a jövő évre tervezett intenzív növekedésében.
A Wisk tervei szerint a hatodik generációs típusának tanúsítását követő öt éven belül a cég üzemelteti majd az egyik legnagyobb eVTOL flottát a világon, éves szinten mintegy 14 millió zéró emissziós repülést teljesítve.
A megoldás legnagyobb előnye a versenytársakkal szemben a vállalat saját autonóm technológiája lesz.
Mint ismert, világszerte számos startup fejleszt elektromos meghajtású, függőleges le- és felszállásra képes légijárműveket, ám többségük csak hosszabb távon állna át pilóta nélküli üzemre. Az autonóm technológiák kiforratlansága, a forgalomszervezés és szabályzói környezet hiányosságai, valamint az utazóközönség esetleges bizalmatlansága miatt kezdetben a legtöbb piaci szereplő még pilótákkal repülné járműveit az évtized közepétől, míg az autonóm változatok csak néhány évvel később jelennének meg a forgalomban.
A céget Zee Aero néven még 2010-ben hozta létre a Google társalapítója, Larry Page, később beolvadt a Kitty Hawk Corporation-be, majd a Boeing is beállt mögé. A Wisk az elmúlt több mint egy évtizedben már több mint 1500 tesztrepülést hajtott végre.