A megfelelően kiképzett hajózószemélyzet hiánya miatt 27 regionális repülőgépét vonja ki ideiglenesen a szolgálatból az amerikai fuvarozó. Az alkalmazható pilóták létszámának csökkenését több tényező is hátrányosan befolyásolja.

A Republic Airways kedden jelentette be, hogy az idei év folyamán 27 darab regionális utasszállító repülőgépet állítanak le kényszerűségből. Az említett mennyiség többek között 15 darab EMBRAER ERJ-140-est és 12 darab ERJ-145-öst is takar, előbbieket az American Airlines, utóbbiakat a United Airlines számára üzemeltetik. A mostani intézkedéseken túl felmerült még a korábban megrendelt 40 darab Bombardier CS300-as lemondása is.


A drasztikus döntést a megfelelő tapasztalattal rendelkező pilóták hiányával indokolta a vállalat vezetősége. Egy nemrég életbe lépő kongresszusi határozat értelmében a légitársaságok által alkalmazott személyzetek esetében már nem elég a kereskedelmi pilótajogosítás (CPL) és a 250 órás tapasztalat. A követelményeket drasztikusan megemelték, ami már az első tisztek esetében is 1500 repült órát jelent, így jelentősen visszaesett az elérhető hajózólétszám. A problémát tovább fokozza, hogy egy regionális fuvarozó esetében egy „kezdő” első tiszt átlag évi 21 000 dollárt vihet csak haza, ami több mint 40 000 dollárral kevesebb, mint amit egy nagy légitársaságnál kaphatna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!