Rendszerhibák tömkelegével landolt az Air India 101-es járata New Yorkban, egyebek közt az ütközésre figyelmeztető, a műszeres leszállító berendezés és a segédhajtómű sem működött a Boeing 777-esen.
Az Opindia hírportál szerint az eset még szeptember 11-én történt, a VT-ALQ lajstromú, 9 éves Boeing 777-300ER gép menetrend szerint New York-JFK-re repült volna. A 15 órás út azonban végül Newarkon végződött.
A süllyedés megkezdése után rendkívül rossz időjárási körülmények fogadták a pilótákat, a látótávolság 200 láb alá csökkent és a felhőalap is nagyon alacsonyan volt, amellyel semmi baj nem lett volna, a 3-as kategóriás műszeres leszállító berendezés használatával ilyen körülmények között is le lehet szállni. De a süllyedés közben több rendszer is felmondta a szolgálatot, köztük az ILS fedélzeti egysége is.
A pilóták elmondása szerint ezek az egységek többé-kevésbé egymásra épülnek, ezért dominóeffektus alakult ki: a magasságmérő meghibásodása magával rántott számos más rendszert is.
Rustom Paila kapitány beszámolója szerint az ILS mellett egymás után hibásodtak meg a műszerek: a magasságmérők, az ütközésre figyelmeztető TCAS rendszer, a szélnyírásra figyelmeztető, az automata landolásért és a földet érés után automatikusan nyíló féklapok és az álló helyzetben energiát biztosító segédhajtómű (APU) sem üzemelt.
A járaton 370 fő tartózkodott, a légiforgalmi irányítás elsőbbséget biztosított a gépnek. Amikor kiértek a felhőkből 400 lábbal voltak a futópálya szintje fölött, nem precíziós megközelítést hajtottak végre. Az első megközelítéskor túl magasan voltak, ezért megszakították a megközelítést, de második próbálkozásra a pilóták le tudták tenni a gépet.
A Boeing 777-est a Flightradar adatai szerint utasok nélkül másnap visszarepülték Delhibe, 13-án pedig már újra forgalomba állt.