A Budapest Airport és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum együttműködésének köszönhetően a polgári repülés történetének legizgalmasabb ereklyéi a jövőben a közgyűjteményt gazdagítják majd. A légikikötő üzemeltetője tavaly év végén döntött úgy, hogy több, ritkaságnak számító eszközt, műszert és műalkotást a múzeumnak adományoz.
Ferihegy első telefonközpontja, egy hetvenes évekbeli tűzbelépő ruha és a jól ismert régi „lapozós” járatinformációs táblák – többek közt ezek az egyedi és egyben nagyon értékes repülőtéri relikviák kerülnek hamarosan a közlekedési közgyűjtemény tulajdonába és szakmai felügyelete alá.
A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint emellett különböző mérőeszközöket, az irányítótorony valamikori rádiós műszereit, valamint egy használatból kivont tűzoltóautót és egyéb érdekes ritkaságokat adományozott a múzeumnak. A mostani támogatás előzményeként tavaly egy közúti munkálat során előbukkant, húszéves Malév-reklámtáblát adományozott a repülőtér az intézménynek.
A megállapodás értelmében a Budapest Airport a régi exkluzív repülőtéri várók hangulatát meghatározó díszítőelemeket is átadja, beleértve a valamikori kormányvárót díszítő tapétát, bútorokat és különböző műalkotásokat, sőt még a 2. terminál mennyezetét díszítő nevezetes madárraj-installáció fennmaradt elemei is a múzeum tárlatát gazdagítják majd.
Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója az adományozás kapcsán kifejtette: „Magyarország fővárosának repülőtereként olyan ritkaságnak számító repüléstörténeti ereklyékkel rendelkezünk, amelyek méltó otthonra lelnek majd a Közlekedési Múzeum gyűjteményében. Örömmel tölt el és egyben büszkék is vagyunk rá, hogy hozzá tudunk járulni Magyarország közlekedési történetének dokumentálásához és a repüléstörténelem néhány darabjának megőrzéséhez az utókor számára.”
Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója köszönetében kiemelte: „Az értékes tárgyak a legjobb kezekbe kerültek, hiszen a világ egyik legrégebbi közlekedési múzeumaként több mint százéves repülési emlékeket is őriz a Közlekedési Múzeum. A Budapest Airport most felajánlott ereklyéi tehát egy páratlanul értékes repüléstörténeti gyűjteménybe kerülnek. Ezeknek köszönhetően lehetőségünk lesz a repülés világának és a repülőtér működésének emlékeit a lehető legátfogóbban megőrizni, feldolgozni és bemutatni majd az utókor számára.”