Az Air France Nizza és Párizs-Orly között teljesített egy járatot az eddigieknél jóval nagyobb arányban, 30 százalékban fenntartható üzemanyagot (SAF) használó repülőgéppel – közölte a légitársaság.

A francia légitársaság a TotalEnergies, a Metropole és a nizzai repülőtér együttműködésének köszönhetően teljesítette a 6235-ös járatot.

Az Airbus A320-as üzemanyagához 30 százalékban kevertek fenntartható forrásból származó kerozint, amelyet a TotalEnergies hulladékból, illetve használt sütőolajból állított elő oudalle-i és Bouches-du-Rhône-i üzemében. A francia gyártású üzemanyag ISCC-EU minősítéssel rendelkezik, a 30 százalékos keveréssel 3 tonna szén-dioxid kibocsátását előzték meg.

Illusztráció. (Forrás: Air France)

Májusban teljesítette az Air France az első olyan hosszútávú járatot, amely részben a TotalEnergies által gyártott fenntartható kerozint használta, a két vállalat ezzel is elősegíti az alternatív üzemanyag gyártását Franciaországban.

Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt hangsúlyozta, örömteli a járat teljesítése, ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy csak a légiközlekedésben résztvevő vállalatok szoros együttműködése teszi majd lehetővé, hogy a fenntartható kerozin legyen az emissziócsökkentés elsődleges eszköze.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Alexis Vovk, a TotalEnergies marketing vezetője azt mondta, a fenntartható kerozin előállítása fontos üzletág lett a TotalEnergies számára, ezzel az ENSZ klímacéljainak eléréséhez is hozzájárulnak. Emellett a régióknak is segítséget nyújtanak ahhoz, hogy energiaellátásuk zöldebb legyen. A TotalEnergies folytatja üzemei és termékei átalakítását, így 2050-re elérheti a nettó karbonsemlegességet.

Franck Goldnadel, a nizzai repülőteret üzemeltető Aéroports de la Côte d’Azur elnöke azt emelte ki: a légikikötő húsz éve küzd azért, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátását, ennek eredményeként a közelmúltban megkaphatta a legmagasabb, 4+ szintű karbonakkreditációt. A fenntartható kerozinnal üzemeltetett első járatot hét évvel ezelőtt indították egy tesztút részeként, a reptér azóta aktív résztvevője a légiközlekedés karbonsemlegessé tételének.