Interline-megállapodást köt a Ryanair, hogy az ír fapados néhány járatával ráhordja majd az Aer Lingus és a Norwegian tengeren túli útvonalaira az utasokat. A cég további, hasonló lehetőségekre is nyitott más légitársaságokkal, úgy vélik, ezzel új átszállórepterek születhetnek Európában.
Bár a tervezettnél kicsit hosszabb ideig tartottak a tárgyalások, a Ryanair és az Aer Lingus, illetve a Norwegian megegyeztek, hogy előbbi ráhordja utóbbiak hosszú távú járataira az utasokat.
Az úgynevezett interline-megállapodás lényegében létrejött, már csak a technikai részletek kidolgozása van hátra – írja az aero.de a Ryanair kereskedelmi igazgatója, David O ‘Brien nyilatkozatára hivatkozva.
A megállapodás szerint az Aer Ligus és a Norwegian árulja a jegyet a Ryanair ráhordó járataira, a csomagkezelést is ők intézik a kiindulástól az átszálláson át a megérkezésig.
Annyi már tudható, hogy például a Ryanair Belfastból a londoni Gatwick reptérre szállít utasokat a Norwegian hosszú távú járataira. O’Brien azt is közölte a minap, hogy nyitottak további hasonló szerződésekre más légitársaságokkal is, „amelyek belátták, hogy saját erejükből nem képesek a Ryanair európai hálózatához hasonlót felépíteni”.
Arról is beszélt a kereskedelmi igazgató, hogy ezt a modellt „mellékes üzletnek” tekintik, ám ez akár új átszállórepterek létrejöttéhez is elvezethet Európa-szerte.
Az AIRportal.hu tavaly februárban írt arról, hogy javában zajlanak az erről szóló tárgyalások, de akkor a portugál TAP légitársaság is szerepelt a hírekben. Arról, hogy ez ügyben mi a helyzet, O’Brien most nem nyilatkozott, ám ha a további cégekkel való megállapodás lehetőségét komolyan mérlegelik, újabb fejezetekkel is bővülhet a Ryanair rendhagyó kísérlete.