“Ti nem fogtok annyi pénzt veszíteni, nekünk kisebb lesz a verseny a piacon” – ezzel magyarázta a Ryanair, hogy miért akar széleskörű ráhordó-megállapodást Európában.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség szerint az írek egy széleskörű megállapodással iktatnák ki a konkurenciát, ennek része a ráhordó járatok üzemeltetése. A Norwegiannel és az Aer Lingussal már meg is állapodtak, és úgy tudni, hogy az Alitaliával és a Lufthansával tárgyalásokat folytatnak. Olaszországban Milánóban és Rómában terjeszkednének ezzel a módszerrel.

Michale O’Leary egy interjúban azt mondta, a Ryanair arra is készen áll, hogy a gépek érkezésével növelje a kapacitásokat egyes járatokon, hogy ki tudja elégíteni az igényeket és ezzel arra ösztönözze a full service légicégeket, hogy fő profiljukra: a hosszútávú járatokra koncentráljanak.

“A lényeg, hogy rávegyük a hálózatosokat, hogy ne próbáljanak versenyezni velünk a rövidtávú járatokon. Ha velünk dolgoznak, kevesebb pénzt veszítenek ezeken a járatokon, nekem pedig kisebb lesz a konkurenciám” – magyarázta.

A Bloomberg szerint a Ryanair most azon fáradozik, hogy a nyári szezonra minél több megállapodást kössön, hogy az európai utazókat már ők szállítsák a hosszútávú járatokra. A csomagokat átadják ugyan a légicégek egymásnak, de a jegyeladásban nem dolgoznak majd össze, így egy code-share-szerű megállapodásról nem beszélhetünk.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fotó: Ryanair | © AIRportal.hu

Fotó: Ryanair


Az európai hálózatosok az elmúlt időszakban a diszkontok előre törésével egyre nehezebben tudják rentábilisan üzemeltetni a kontinensen belüli járatokat, és nehezíti a helyzetet, hogy az alacsony kerozin miatt sok új járat indult, a túlkapacitás pedig lefelé nyomja a jegyárakat. Pont a Ryanair jelentette a múlt héten, hogy emiatt 8 százalékkal csökkent az adózott nyeresége.

Az elmúlt évben a Ryanair 117 millió utast szállított, ezzel utasforgalom szempontjából Európa legnagyobb légitársasága lett. Tervük, hogy 2025-ig 200 millióra növeljék az utasszámot, a feeder járatokról az utasok 10 százaléka származhat. A kapacitásokat a Boeingnél meglévő, századarabos 737 MAX 200 megrendelés lehívásával biztosítanák.

Kérdésre válaszolva O’Leary azt is elmondta, hogy nem tett le teljesen a hosszútávú járatok üzemeltetéséről, de ez egyelőre elég alacsony prioritással bír, már csak azért is, mert a repülőgépgyártók szabad gyártási slotjai 2020-21-ig le vannak kötve.