Megérkezett az első Airbus A320-as a Nepal Airlines flottájába. A dél-ázsiai légitársaság Hamburgban vette gépparkjába a sharklet szárnyvéggel és RNP navigációs rendszerrel is felvértezett legújabb Airbusát.

A Nepal Airlines első Airbus A320-asa felszállás közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Nepal Airlines első Airbus A320-asa felszállás közben.
(Fotó: Airbus)

Új típus, új festésminta, új technológiák – így lehetne jellemezni röviden mindazt, amit a Nepal Airlines számára a most átvett vadonatúj Airbus A320-as jelent. A Himalája területén fekvő dél-ázsiai ország légitársasága 2013 áprilisában döntött úgy, hogy flottamodernizációs programja részeként két darab A320-ast vásárol.

A Nepal Airlines számára a költséghatékonyság mellett kiemelten fontos szempont volt a választáskor, hogy a típus megfelelő teljesítménnyel rendelkezzen, különösen ami a magashegyvidéki üzemből fakadó elvárásokat illeti. A Nepal Airlines bázisrepülőtere Katmandu városában ugyanis a Himalája 2000-2700 méter magas hegyvonulatai által van övezve, amely miatt a világ egyik olyan reptere, amely speciális megközelítést és rendkívül pontos irányítást igényel.

Ezt utóbbiban lesz a légitársaság és a pilóták segítségére a precíz és biztonságos landolást levetővé tevő RNP navigációs rendszer, míg a gazdaságosságban és nagyobb teljesítményben a sharklet-szárnyvégek működnek közre, amelyeknek köszönhetően az A320-as a hosszabb útvonalain akár plusz 4%-os üzemanyag takarékosságot is fel tud mutatni. A csekélyebb fogyasztás révén a Nepal Airlines 100 tengeri mérfölddel nagyobb távokra, vagy csaknem fél tonnával (450 kg) nagyobb hasznos teherrel repülhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Cikkajánló A Qatar az első, amely RNP-AR rendszerrel repül Katmanduba

2013 januárjában a Qatar Airways volt az első légitársaság, amely az új RNP-AR rendszerű megközelítési eljárás szerint kezdte el üzemeltetni járatait az 1338 méteres magasságon fekvő, landolás biztonsági szempontból igen komplikáltnak tartott katmandui Tribhuvan repülőtérre.

További részletek az RNP – Required Navigation Performance rendszerről cikkünkben!

A fedélzetet a légitársaság két-osztályos elrendezésben, 8 business és 150 economy üléssel konfiguráltatta. A hajtóművet illetően pedig a IAE V2500-as erőforrására esett a Nepal Airlines választása, amely jelenleg 4 nemzetközi és 25 belföldi járatot üzemeltet útvonalhálózatán belül.

Az új Airbus A320-as, mint azt Madan Kharel, a Nepal Airlines ügyvezető igazgatója is elmondta szolgáltatásaik bővítésében, valamint kapacitásaik növelésében lesz elsődlegesen segítségükre, amelyből értékes tőkét kovácsolhatnak a turistaforgalmuk számára lévén, hogy a típussal még magasabb színvonalat tudnak biztosítani utasaiknak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!