Újabb öt amerikai légitársaság jelentkezett az amerikai kormányzatnál állami támogatású hitelért, hogy túléljék a koronavírus-járványt. Az osztrák után a francia LEVEL-leányvállalat is leállította működését, az Air Namibia is beszünteti üzemelését.

A Reuters jelentése szerint újabb légitársaságok írtak alá szándéknyilatkozatot arról, hogy a koronavírus-járvány gazdasági hatásait enyhítő, úgynevezett CARES alapból állami támogatású hitelhez jussanak. Legutóbb az Alaska Airlines, a Delta Air Lines, a Jetblue és a Southwest Airlines jelentkezett be a pénzügyminisztériumnál a plusz forrásokért, így az összes nagy amerikai cég már jelezte igényét.

Fotó: AIRportal.hu

Az Egyesült Államokban újra növekedni kezdett az aktív fertőzöttek száma, sziget-szerűen pedig az utazási feltételeken is szigorítottak.

A United ezek után arról számolt be, hogy visszaesett a következő hetekre az előzetes foglalások száma, és a tervezettnél lassabban fogják a hálózaton visszaállítani a közlekedést.

Hasonló lépésről számolt be a Delta Air Lines is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai légitársaságok szintén az CARES alapból kaptak 25 milliárd dollárt még tavasszal, ezt a dolgozók bérének kiegészítésére költhették, cserébe szeptember 30-ig nem rúghatnak ki senkit.

Fotó: AIRportal.hu

A bécsi után a francia LEVEL-leányvállalat is beszünteti működését, az üzemeltető cég július 15-én kezdi meg az egyeztetést a szakszervezetekkel a dolgozók sorsáról. A Journal Aviation szerint a három Airbus A330-as március óta nem repül, korábban ezekkel a gépekkel Montreal, Pointe-à-Pitre és Fort-de-France repülőtereire közlekedtek.

Hozzájuk csatlakozik csütörtök reggeltől az Air Namibia, az állami tulajdonú légitársaság ugyanis nem tudott a további működéshez elegendő pénzt szerezni.

A Reuters cikke emlékeztet arra, hogy a légitársaság tíz gépes flottával főként afrikai, illetve egy interkontinentális járatokat repült, 800 embert foglalkoztat. A hírügynökség szerint átszámítva 470 millió USA-dollárra lett volna szükségük, de ennek csupán tizedét sikerült összegyűjteni.

Az önkéntesen csődvédelembe vonuló Air Mauritius pedig a Ch-Aviation szerint saját tulajdonú flottája egy részének értékesítéséből szeretne záros határidőn belül pénzhez jutni.

A szaklap információi szerint két Airbus A340-300-ast, egy A330-200-ast és két A319-est szeretnének eladni, ezek mindegyike 15 évesnél is idősebb.