Bár a járvány előtti szinthez képest csökkentek a késések a járatok számának mérséklődésével, azért teljesen nem tűntek el, sőt, a Eurocontrol szerint az egyik fő okot most épp a pandémia jelenti.
Az európai légiforgalom szervezőjének lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az elmúlt időszak adatai azt mutatják, hogy a legtöbb esetben továbbra is a légitársasági eljárások miatt alakul ki késés. Ez lehet tankolás, csomagkezeléssel kapcsolatos problémák vagy műszaki ellenőrzés is.
De késés kialakulhat a repülőtéri folyamatok és a légiforgalmi irányítás, vagy áramlásszervezés túlterheltsége miatt is.
Júliusban átlagosan 11 percet késtek a gépek, amely sokkal kedvezőbb adat, mint a 2019 júliusi, amikor ez az érték 18 perc volt.
A járvány előtt a késések alig 1 százalékát adták a határátlépéssel és dokumentum-ellenőrzéssel kapcsolatos problémák, de a járvány miatt bevezetett intézkedések és plusz papírmunka miatt idén júliusra 16 százalékra nőtt ez az arány.
A Eurocontrol felhívta a figyelmet, hogy hiába érkezik meg az utas időben a repülőtérre, a személyzetnek szinte minden utas esetében ellenőriznie kell a dokumentumokat, illetve a célállomás és esetleg a tranzitország belépési feltételeit.
Az európai áramlásszervező azzal számol, hogy augusztusban is hasonlóan rossz adatok érkeznek majd a légitársaságoktól, mivel a több utas sok ellenőrzést jelent, de ősztől normalizálódhat a helyzet.