A menetrend szerinti kereskedelmi üzemeléshez szükséges engedélyek megszerzésére az Avatar Airlines mögött áll cég ötödször is benyújtotta kérelmét az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumához.

A start-up légitársaság november 19-én nyújtotta be kérelmét a legfelsőbb szabályozó szervezethez annak igazolására, hogy üzemelésének elindítása üzletileg megalapozott, és lesz piaci kereslet jövőbeli járataira. A Las Vegas-i székhelyű vállalat tervei szerint ultra diszkont modellben indítaná el üzemelését, első körben tizennégy darab, ennek megfelelően konfigurált Boeing 747-400-assal.

A menetrend szerinti üzemelés megindításához a Part 121 szabályozás hatálya alá eső tanúsításra van szükség, ezt csak a Közlekedési Minisztérium (DoT) adhatja ki az Egyesült Államokban. Ennek kérelmezésével nem először próbálkozik az Avatar Airlines, legutóbb 2017-ben adták be a papírokat, de az engedélyek kiadására akkor nemleges választ adott a minisztérium, és részletesebb beadványt kért.

Messze nem ez volt az első elutasító válasz, először 1993-ban ugyanez a cég még Family Airlines néven adta be kérelmét, majd már Avatar Airlinesként 2008-ban, és 2014-ben is tett hasonló kísérletet.

Azt nem tudni, pontosan milyen változtatásokat eszközöltek az utolsó határozat óta eltelt közel két év alatt, de a CH Aviation beszámolója szerint a diszkont piacon is szokatlan filozófia szerint finanszírozná üzemelését a cég, nagymértékben reklámbevételekre támaszkodva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció, Boeing 747-8I (Forrás: Boeing)

Ennek köszönhetően rövidebb útvonalakon 19 USA-dollárért, kontinensen belül parttól partig 79-ért, míg Hawaiira 99-ért kínálnák a jegyeket, cserébe az utasokat egész úton reklámokkal bombáznák, minden lehetséges felületen, és „semmi sem lesz szent” ilyen tekintetben – olvasható a hivatalos közleményben.

Bár a piac nagyon zsúfolt – és különösen igaz ez a low-cost szegmensre – az Avatar Airlinesnak neve megalapozására is sajátos terve van.

Minden újonnan nyíló járatra 99 centtől kínálna jegyeket az első útra.

Az első járatok a lehető legjobb kihasználtság érdekében az észak-amerikai kontinens nyugati és keleti partjának régiói között indulhatnának az engedély megszerzése esetén, Los Angelesből és Las Vegasból New Yorkba és Miami-ba.

Ezelőtt az üzemelés elindítására háromszázmillió USA-dollárt kell összegyűjtenie a startupnak, ennek módját ugyan továbbra sem részletezték, de az összegből rögtön meg is vásárolnának több használt Boeing 747-400-ast, amelyeket a maximálishoz közeli, 581 fő szállítására rendeztetnének be.

A finanszírozási terv igazán meredek része csak ezután következik, a tulajdonosok 3-5 éven belül tőzsdére is vinnék a céget, a kezdeti részvény-kibocsátásból piaci alapon befolyó tőkéből pedig harminc Boeing 747-8i típusú utasszállítót vásárolnának egyenesen a gyártótól, ennek lehetőségeiről már tárgyalásokat is folytatnak.