Utoljára frissítve: 2008. november 29.
2008. november 28-án tart igazgatósági ülést a Malév. Bár a cég képviselői a sajtóban folyamatosan cáfolják a cég csődközeli helyzetét, értesüléseink szerint a társaság beszállítói felé folyamatosan komoly tartozásokat görget. A Budapest Airport napi 200 tonnában határozta meg a Malévnak kiadható üzemanyag mennyiségét, annak fejében, hogy a Malév tulajdonában álló Aeroplex repülőgépjavító cégre jelzálogot jegyzett be a BA. A beszállítóknak természetesen nem érdeke a Malév bedöntése, hiszen akkor reményük sem maradna arra, hogy a követeléseiket valaha be tudnák hajtani.
„Végveszélyben a Malév”, „Csak a veszteség biztos a Malévnél” – ez csupán két cím, amely a napokban jelent meg a hazai sajtóban – írja az Origo. A lapok szerint bajban van a magyar légitársaság, hiszen a HVG úgy tudja, hogy legalább tízmilliárd forintra lenne szüksége a túléléshez a Malévnak. A Népszabadság pedig arról írt, hogy a társaság vesztesége 7,3 milliárd forint lesz idén. Ezt Leonov Péter, a cég vezérigazgatója mondta a napilapnak, miközben cáfolt minden olyan feltételezést, amely cégének megingásáról szól.
További sajtóhírek szólnak az orosz tulajdonos Borisz Abramovics anyagi helyzetének megrendüléséről, mint ismeretes Abramovics orosz légitársaságai (Kras Air, Air Union) a közelmúltban teljesen leálltak, az orosz állam visszavonta a repülési engedélyeiket.
Ami a Malév működését illeti, azért van elég gondja a cégnek. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) szóvivője, Száraz Gábor például elmondta az [origo]-nak, hogy a Malév „maradéktalanul nem tett eleget jelenleg”, illetve „késedelemben van”, már ami az MNV-nek, pontosabban a Malév Vagyonkezelő Kft.-nek járó bérleti díjat illeti. Ez utóbbi cég, a Malév Vagyonkezelő egy Boeing 767-es után kér díjat, illetve a márkanév-használatért szedne be pénzt a Malévtól.
Egy 2008. szeptember végi kormányszóvivői tájékoztatón Veres János pénzügyminiszter kérdésre válaszolva hozzátette: a privatizációs szerződés kellő garanciákat biztosít arra, hogy, „ha és amennyiben a privatizációs partner nem a szerződés szerint teljesítené kötelezettségeit, az állam éljen jogaival”. A kormány nem készül a Malév privatizációs szerződésének felülvizsgálatára, hangzott el két hónapja.
Mivel a privatizációs szerződést nem ismerhetjük, így azt sem tudhatjuk, hogy milyen feltételek nem teljesülése esetén, illetve mekkora késedelem okán bontható fel a szerződés és kerülhet vissza a Magyar Államhoz a Nemzeti Légitársaság a pénzügyi problémákkal küzdő orosz tulajdonostól.
Információink szerint a tulajdonosok meg sem jelentek az ülésen, így nem volt lehetőség érdemi döntéseket hozni.
2008. Magyarország, Európai Unió… GRATULÁLUNK!!!
Forrás: Origo, Index, AIRportal.hu