Nem vállalja senki a felelősséget, ezért szétszerelik és alkatrészdonorként hasznosítják az Ural Airlines korábban egy szibériai szántóföldre kényszerleszállást végrehajtó Airbus gépét.

A korábbi hírekkel ellentétben mégsem száll fel az Ural Airlines RA-73805 lajstromjelű Airbus A320-asa, amely még szeptemberben hajtott végre kényszerleszállást egy hidraulika-hiba miatti kitérő közben, a kifogyó üzemanyag miatt, egy szibériai szántóföldön.

A repülőgépet a helyszínen szétszerelik és alkatrészdonorként hasznosítják – írta az Aerotelegraph az orosz Izvesztyia híre alapján, amely a Roszaviacija légügyi hatósághoz közel álló források alapján számolt be az ügyről.

A források szerint a döntés egyik oka az, hogy senki nem akarja vállalni a felelősséget a kockázatos felszállásért, illetve a repülőgépen sem végezték el azokat a szerkezeti ellenőrzéseket, amelyek megállapíthatnák, hogy alkalmas-e a repülésre.

Emellett az is kérdéses, hogy gazdasági szempontból megérné-e megmenteni a repülőgépet, egyelőre a helyreállítás és a külső helyszínen történő repülőképessé tétel költségei sem ismertek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság egyelőre csak annyit közölt, hogy még nem született végleges döntés a gép sorsáról, zajlanak az egyeztetések a biztosítóval, az orosz légügyi hatóság pedig hivatalosan nem kívánta kommentálni a lapértesülést.

Október végén a Roszaviacija közzétette előzetes jelentését az eseménnyel kapcsolatban, ám novemberben visszavonták, és új vizsgálatot rendeltek el. A kényszerleszállást végrehajtó gép pilótáit felmentették a szolgálat alól, mert bár nem sérült meg senki, és a kitérőről az A320-as műszaki hibája miatt döntöttek, az üzemanyag a reptér elérését megelőző kifogyása pilótahiba miatt következhetett be.