Menetrendszerű forgalomba állt az első Boeing 737-800NG típus, amelyet kettős tollazatú szárnyvéggel láttak el. A United Airlines repülőgépe Houstonból Los Angelesbe közlekedett és szállított utasokat elsőként az Aviation Partners Boeing (APB) legújabb, kimondottan a Next Generation családra fejlesztett kiegészítőjével.

Új mérföldkő dátum született február 18-án az üzemanyag takarékosságot célzó szárnyvégi kiegészítők történetében, felszállt ugyanis az első menetrendszerű járat, amelyen Split Scimitar Winglet működött közre a hatékony működésben.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) február elején adta áldását az új szárnyvégi kiegészítő forgalomba bocsátására, amelynek megfelelően az indító légitársaság, United Airlines hamar menetrendbe is állította az első olyan Boeing 737-800 típusát, amelyen már ez a winglet található.

A United Airlines teljes Boeing 737-800 és 737-900ER flottájára megrendelte az Aviation Partners Boeing (APB) kimondottan a Next Generation családra fejlesztett új szárnyvégét, amely az eddig alkalmazott Blended Wingletet további 2%-kos takarékossággal képes megfejelni, összességében mintegy 7%-os előnyt hozva az üzemeltetőnek.

Az APB a United Airlines-szal együttműködésben tavaly nyáron látott neki a hatósági engedélyek megszerzéséhez szükséges berepülési programnak. Az első kettős tollazatú szárnyvéggel ellátott Boeing 737-800 (N37277) július 16-án emelkedett a levegőbe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság számításai szerint mire minden 737-esük megkapja az új szárnyvéget nagyságrendileg 1 milliárd dollárral csökkenthetik az üzemanyagra fordított kiadásaikat, amit egyébként 2017-re szeretnének elérni. Lesz munka bőven, hisz a United gépparkja jelenleg nem kevesebb, mint 258 737NG-t számlál aktív szolgálatban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!