Hétfőn szállt fel első menetrendszerű útjára, New York JFK felé az Austrian Airlines (AUA) legújabb Boeing 777-ese, amely 50 millió eurós beruházás eredménye, de szükség van rá, kell az osztrákoknak a kapacitás. Sorra fejlesztik, bővítik hosszú távú járathálózatukat.
Jó munkát végeztek az Austrian Airlines műszaki bázisán, ugyanis a tervezettnél két héttel korábban szolgálatba állhatott a flotta legújabb nagygépe, az OE-LPE lajstromot kapott Boeing 777-200ER.
Az ILFC-től bérelt Boeing három hónapja, március 10-én éjszaka érkezett meg Schwechatra. A festetlen, fémtiszta gépen csupán vezérsíkja, hajtóműveinek gondolái és orrkúpja emlékeztetett előző üzemeltetőjére, a Vietnam Airlinesra, de már ekkor nagy volt a büszkeség az osztrákok körében és kezdetét vette a munka, a műszaki felkészítés, valamint az AUA-standard fedélzet kiépítése.
Az Austrian Airlines flottájának ötödik Boeing 777-ese 50 millió eurós beruházást igényelt a légitársaságtól, amelyből több mint húszat a felújításra, a kabinra költöttek, hogy az mindenben megfeleljen a legújabb long-haul színvonalnak.
A gépre összességében 57 ezer munkaórát volt szükséges fordítani, amelyben benne foglaltatik az alapos előkészítés, a tervezés is, de a nagyját, negyvenezer órát a C-check karbantartás, valamint a fedélzet berendezése vitte el, és persze a repülőgépet le is kellett festeni az AUA aktuális színeinek megfelelően. A kivitelező Austrian Airlines Technik történetében ez volt az eddigi legnagyobb ilyen projekt.
Az Austrian viszont nemcsak ezt, hanem azt is örömmel jelentette be, hogy az új gép 130 munkahelyet teremtett a cégnél, amely a hajózókat tekintve így 20 pilótával és 90 légi-utaskísérővel többet foglalkoztathat, de nem véletlen vállalják mindezt, hiszen szükség van a nagyobb kapacitásra.
A hosszú távú járatokat fejlesztik, július 2-án indul például Newark, de lesz az eddig csak a téli menetrendben szereplő Maldív-szigeteki járat is. A nagyobb flotta eresztéséből adódóan pedig már május folyamán sűrítést hajtottak végre, napi rendszerességre váltva Chicagót, miközben júliustól a naponta közlekedő washingtoni járaton leváltják a 767-est és 777-est tesznek rá.
OE-LPE, amelyet június 27-én ünnepélyesen is „Blue Danube” névre keresztelnek összesen 312 utast vehet fedélzetére, 264-en foglalhatnak helyet az Economy és 48-an a Business osztályon, és vele immáron az Austrian Airlines szélestörzsű gépparkja összesen 11 gépet számlál, az öt darab B-777-200ER mellett hat darab B-767-300ER áll rendelkezésre.
És, hogy miért fontos még a 777-es az osztrákoknak? Azért, mert 7 éve ez az első gép, amellyel bővült a flotta. Az átstrukturálási program kivonásokkal járt, de gépbeszerzéssel nem. Ez a nagy Boeing viszont már beillik a képbe, és az Austrian reményei szerint fontos résztvevője lesz a légitársaság jövőbeni sikereinek.