Továbbra is aggódnak a Malévért az érdekképviseletek. A Magyar Közforgalmi Pilóták Szakszervezete sztrájkbizottságot alakított, és stratégiai szövetségre lépett a Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezetével.
Szerintük a kormány is felelős a kialakult helyzetért és a Malév további sorsáért.

Az érdekképviseletek nem értik, miért nem vonja a kormány felelősségre a kialakult helyzetért a Malév tulajdonosait, akik a Malév márkanevet csak bérlik a magyar államtól. Választ várnak rá, miért van az, hogy ha egy külföldi cég néhány száz munkahelyet teremt, akkor milliárdos kedvezményeket kap az államtól, egy olyan cég fennmaradásával pedig, amelyik közvetlenül több mint háromezer, közvetve pedig tízezer családot tart el, a kormány nem is hajlandó foglalkozni. A magyar légitársaság pilótái és műszaki szakemberei stratégiai szövetségre léptek azért, hogy felhívják a figyelmet: az ország vezetése ma is felelős a Malév sorsáért.

„Elegünk van a bizonytalanságból, a hónapok óta tartó parttalan tárgyalásokból, a menedzsment olykor cinikus válaszaiból, ezért a Magyar Közforgalmi Pilóták Szakszervezete (Hunalpa) sztrájkbizottságot hozott létre”– mondta lapunknak Kiss Kálmán, a Hunalpa alelnöke. A Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezete szerint a Malév helyzete olyan súlyossá vált, hogy a repülőgépek alkatrészellátása is akadozik, a szállítópartnerek már csak úgy adnak bármit, ha előre fizetnek nekik. Álláspontjuk szerint ez a helyzet nem állt volna elő, ha a privatizációs szerződésben vállaltaknak a tulajdonos maradéktalanul eleget tesz.

„Ezzel pedig gondok vannak – mondta lapunknak Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szóvivője. – Az AirBirdge negyedéves késésben van a Malév márkanév bérleti díjával. A vagyonkezelő felszólította a Malévet, hogy mielőbb és maradéktalanul pótolja a fizetési elmaradásait, valamint – az információink szerint négymilliárd forint körülire tehető – APEH-hátralékát a meghosszabbított haladék lejártáig rendezze.”

A Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezete (RMFSZ) szerint a Malév eladása óta sokszor úgy tűnt, hogy nem a légitársasággal, hanem annak műszaki karbantartó bázisával, az ACE Kft.-vel vannak tervei a tulajdonosnak. A hosszú távú gazdaságos működés szükségessé tette volna a fejlesztést. A legfontosabb projekt a 2001 óta tervben lévő új hangár megépítése lett volna, ami azonban elmaradt. A kisebbségben lévő, ám a Malévet ténylegesen irányító orosz tulajdonos minden budapesti fejlesztést leállított, és az oroszországi vonalra koncentrálta figyelmét és tőkéjét. Az orosz főváros domogyedovói repülőterén hatalmas beruházásba kezdtek, több repülőgép-szerelőt kiküldtek dolgozni és oktatni, s eközben felvettek orosz szerelőket. Az orosz tulajdonos oroszországi légi vállalkozása, az AirUnion holding eközben csődbe ment, és így lejárt az ACE ottani működési engedélye is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az RMFSZ szerint az orosz szerelők továbbképzése ezután Budapesten folytatódott. Mi több, ezután Budapesten elkezdődtek az AirUnion gépeinek időszakos karbantartási munkái, ami rengeteg pénzt és időt emésztett fel. Mindezt az ACE saját pénzén finanszírozta. Az RMFSZ tudomása szerint még nem fizettek ki minden munkát. A szakszervezet képviselői szerint az AirUnion felszámolásával nem biztosított, hogy valóban ki is fizetik a fennálló tartozásaikat.

Forrás: Magyar Hírlap

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!