Az Air France megkapta a legjelentősebb pilóta szakszervezet, az SNLP hozzájárulását is a hosszú távú fapados járatokat is üzemeltető leánycég, a Boost létrehozásához.
Amerikára is céloz az új diszkont Air France-leány
Boost: Long haul low cost cégen töri a fejét az Air France
Az SNLP tagságának több mint 78 százaléka támogatja a projektet a közlemény szerint.
A pilóták beleegyezése elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a francia légitársaság egy újabb leányvállalatot alapítson – az MTI szerint.
Jean-Marc Janaillac, az Air France elnök-vezérigazgatója közleményében üdvözölte a pilóták „felelősségteljes hozzáállását”.
„Ez a megegyezés egy hosszú tárgyalás eredménye, amely a vállalat és valamennyi dolgozójának érdekében létrejött kiegyenlített kompromisszumhoz vezetett” – írta az elnök-vezérigazgató.
Az Air France ősszel tervezi az európai útvonalakon megindítani az új légitársaság járatait, 2018 nyarán pedig a tengerentúli útvonalakon, azzal a céllal, hogy a jelenleg deficites járatait meg tudja tartani és újakat is tudjon nyitni.
Az Air France jelenleg két fapados társaságot üzemeltet, a belföldi és regionális európai útvonalakon közlekedő Hop!-ot és a Transaviát.
A Boost munkanevet viselő új fapados járatokon az Air France pilótái fognak dolgozni, változatlan munkakörülmények és javadalmazás mellett.
A légikísérők azonban kevesebbet fognak keresni, mint az Air France-járatokon dolgozók, és őket külön szerződtetik, hasonlóan a földi kiszolgáló személyzethez.
A Boost egyelőre 18 repülőgépet fog működtetni az európai és tízet a tengerentúli útvonalakon.
Amint arról korábban beszámoltunk, a tervek szerint a társaság 2018-tól összesen 18 darab, közepes hatótávolságú gépet bérelne wet-lease formában anyacégétől, az Air France-tól, 2020-ra pedig már tíz hosszútávú járatok repülésére képes géppel is rendelkeznek majd.
Decemberben a Boost hat darab Airbus A321-essel vág neki az üzemnek, nyárig további négy érkezik a flottába ugyenebből a típusból, majd (bár csak ideiglenesen) becsatlakoznak a ma már elavultnak számító, négyhajtóműves A340-300-asok is.. Az első Airbus A350-es 2019 telén érkezhet meg a légitársasághoz, 2021-től a flotta hat A320-asból, 12 darab A321-eseből és tíz darab A350-esből állhat.
Ezeket azokon a járatokon fogják bevetni, amelyeken a legnagyobb a verseny, mivel a Boost eltérő költségszintje miatt az Air France-hoz képest 15-18 százalékkal olcsóbban tudják üzemeltetni. Ehhez új kollektív szerződést kell kötni a szakszervezetekkel, és a fedélzeti szolgáltatás is fizetős is lesz.
A középtávú járatokat a Boost ráhordásra használja majd, és első időkben az üzemelés 70 százalékát az Air France-tól átvett, ma még veszteségesen üzemelő ázsiai járatok lesznek. A fennmaradó 30 százalékot az új járatok teszik majd ki, de arról egyelőre nem tudni, hogy mely célállomások kerülnek még fel a Boost térképére.
Az Air France-KLM a Boosttal válaszol az iparági kihívásokra, mivel az International Airlines Group (IAG) és a Lufthansa-csoport is üzemeltet már long haul low cost cégeket. A Levelnél már elindult a jegyértékesítés, az első gépet már birtokba is vette a low-cost cég, a Lufthansánál az Eurowings jelenti a diszkontosított alternatívát hosszútávú járatokon.