Múlt héten csütörtökön megérkezett Frankfurtba a Lufthansa Cargo ötödik Boeing 777F gépe. A legújabb teherszállító Boeinget a német légitársaság a távol-keleti térség meghatározó gazdasági központjába, Hong Kongba közlekedő járatain készül szolgálatba állítani.

Négy VW Transporterből álló konvoj fogadta és vezette fel Frankfurtban az ötödik Boeing 777F-et. (Fotó: Lufthansa Cargo) | © AIRportal.hu

Négy VW Transporterből álló konvoj fogadta és vezette fel Frankfurtban az ötödik Boeing 777F-et. (Fotó: Lufthansa Cargo)

Február 12-én, mintegy 9 órás non-stop repülést követően Claus Richter gépparancsnok irányítása alatt egyenesen a Boeing gyárból, az Amerikai Egyesült Államok észak-nyugati partján található Everettből érkezett meg Frankfurtba a Lufthansa Cargo ötödik B-777F gépe. A D-ALFE lajstromú teherszállító Boeing délelőtt 09:51-kor landolt a német nagyváros repülőterének betonján, ahol ünnepélyes keretek között fogadták.

A legújabb 777-essel a Boeing mind az öt, a listaárakon számítva 1.35 milliárd dollárért megrendelt gépet leszállította a Lufthansa számára. A légitársaság a “Lufthansa Cargo 2020” flottamegújítási programja keretében a meglévő McDonnell Douglas MD-11F típusai mellett 2013 novemberében állította szolgálatba az első 777F-t, amellyel egy új, a korszerűséget, a frankfurti reptér esetében kiemelten jelentős csendesebb üzemet és nagyfokú hatékonyságot hirdető üzemeltetési korszak vette kezdetét.

A Boeing örömére a Lufthansa nagyon elégedett a 777F teljesítményével. Peter Gerber, a Lufthansa Cargo elnök-vezérigazgatója szerint a megújuló flottájuk számára ez a legjobb, legideálisabb típus, amelynek teljesítménye még a várakozásaikat is túlszárnyalta, ami azért is fontos üzenet, mert az eredetileg 2011-ben megkötött szerződés további öt gépre opciós lekötést is magába foglal, így az amerikai gyártónak jó esélye van rá, hogy a Lufthansa Cargo élni is fog előfoglalási jogával, és akár tíz gépesre duzzasztja 777F flottáját.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Lufthansa egyelőre nem válik meg teljesen a három-hajtóműves MD-11F típusaitól. 14 darab van még a flottában. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Lufthansa egyelőre nem válik meg teljesen a három-hajtóműves MD-11F típusaitól. 14 darab van még a flottában. (Fotó: Boeing Company)
A Boeing 777F elődlegesen Észak-Amerikába repül, de Ázsia felé is teljesít járatokat. Itt éppen Mumbai repterén látható. (Fotó: Lufthansa Cargo) | © AIRportal.hu

A Boeing 777F elődlegesen Észak-Amerikába repül, de Ázsia felé is teljesít járatokat. Itt éppen Mumbai repterén látható.
(Fotó: Lufthansa Cargo)

Az elsődlegesen Európa és Észak-Amerika között közlekedő Boeing 777-esekkel a Lufthansa új szintre emelte a hatékonyság és környezettudatosság együttesét. A 777-es a korszerű rendszereinek és nem utolsó sorban General Electric GE90 hajtóműveinek köszönhetően kategóriája legjobbja – vallja büszkén a Lufthansa, amely egyébként fiatal 777 üzemeltetőnek számít.

Az AeroLogic-nál jól bevált a 777F, többek közt ezért is döntött a Lufthansa is mellette. (Fotó: Lufthansa Cargo) | © AIRportal.hu

Az AeroLogic-nál jól bevált a 777F, többek közt ezért is döntött a Lufthansa is mellette. (Fotó: Lufthansa Cargo)

A légitársaságnak előzőleg egyedül a DHL Express-szel közösen üzemeltetett AeroLogic cargo 777-eseivel volt tapasztalata. Utasszállító változatban pedig egyelőre egyáltalán nincs 777-es a Lufthansa flottájában. A Lufthansa Group-on belül először a Swiss vezeti be 2016-tól a 777-300ER-t, miután várhatóan a 2020-as évek elején a Lufthansához is megérkezik az első utasos 777-es, az új generációs, továbbfejlesztett és méreteiben is megnövelt 777-9X formájában, amelyre a német légitársaság elsőként szerződött.

A Lufthansa Cargo hosszú múltra visszatekintő kapcsolatot ápol a Boeing gyárral. A németek voltak ugyanis az elsők, akik 1972-ben forgalomba állították a vadonatúj óriásgép, a négy-hajtóműves Boeing 747-es cargo változatát, amely Frankfurt és New York között 73 tonna teherárut és 1.8 tonna postacsomagot szállított fedélzetén az első járata során.

Négy évtizeddel később a flotta legújabb típusának pedig már fele annyi hajtómű is elegendő ahhoz, hogy ekkora távolságot áthidaljon. A Boeing 777F tíz és fél órán keresztül képes a levegőbe maradni, miközben akár 103 tonna áru is lehet a fedélzetén. Maximális hatótávolsága kilométerben kifejezve 9070, amely ideális az üzemeltetője által célzott észak-amerikai és távol-keleti városokba irányuló járatok teljesítéséhez, merthogy a legújabb “Hallo Germany” névre keresztelt 777F-et márciustól Hong Kong felé készül bevetni a légitársaság, és bizonyára megfordul majd a sanghaji járatokon is.

Boeing 777F Lufthansa bemutató

Forrás: LHCargoAG YouTube Csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!