Bár Tom Enders Airbus-vezérigazgató másfél év múlva lelép a cégtől, addig számos problémát kellene megoldania, vagy legalább elkezdenie a felgöngyölítést, és ezen az sem segít, hogy belső ellenzéke, Fabrice Brégier, John Leahy kereskedelmi vezetővel együtt szintén otthagyja a társaságot.
Az Airbusnál nagy zavar támadt az erőben, és ennek előjelei már akkor látszódtak, amikor idén év elején az értékesítés nagyon nem akart beindulni. Februárban például nettóban, tehát a lemondásokat is beszámolva -6 volt a mérleg. John Leahy, a kereskedelmi vezető, aki az eladásokért felel és az egyik legnagyobb név a szakmában mégsem ezért távozik, egyszerűen úgy érzi, túl öreg ő már ehhez.
Nem úgy Tom Enders és Fabrice Brégier, a két ellenlábas. Brégier, aki a kereskedelmi gépekért felelős vezető nagyon régóta Enders helyére akart kerülni, úgy tűnik azonban, hogy ez most nem fog összejönni, mert jóval korábban, már jövő februárban távozik posztjáról. Mindkettejük karrierjét kikezdte ugyanis a korrupciós botrány, amiről csak annyi a biztos, hogy létezik, és lefizettek egyeseket, hogy Airbusokat vásároljanak. Konkrétum viszont szinte alig van.
Tom Enders előtt azonban a leköszönés előtt még számos tennivaló akad, például valahogy gatyába kell ráznia az A380 programot, amely mellett az egész Airbus elkötelezett. Nem rég jelentették be, hogy 8-ra kívánják csökkenteni a gyártási rátát, amely akár 6-ra is csökkenhet, ha nem találnak újabb vevőket.
A másik fő gond az a már említett korrupciós botrány, amelyért eurómilliárdokat fizethet majd a társaság. Legutóbb egy tanácsadó cég 2,5 milliárd eurót vizionált, jelezve, hogy alulbecsülhette az összeget.
A harmadik nagy kihívás, amellyel Endersnek valahogy foglalkoznia kell leköszönése előtt a gyártás felpörgetése. A folyamat elindult ugyan azzal, hogy a beszállítókat gatyába rázták, de a Pratt and Whittney hajtóműveivel akadnak még gondok, és biztosítani kell, hogy mindenki bírja majd a tempót az A320neók és az A350-ek gyártása terén.