Pontosan tíz éve történt a British Airways BA038-as számú Peking – London (Heathrow) járatának balesete.

A 8 100 kilométer hosszú járatot teljesítő G-YMMM lajstromjelű Boeing 777-236ER típusú repülőgép a Heatrow repülőtér déli, 27L jelű futópályájára végrehajtott megközelítés végső szakaszában mindkét hajtóművének tolóerejét elveszítette. Amikor a pilóták észlelték, hogy nem a tolóerő automatikával van baj és kézzel sem tudják növelni a hajtóművek teljesítményét, a kapitány az előzőleg teljesen kibocsátott fékszárnyak visszahúzása, kisebb fokozatba állítása mellett döntött.

Ennek köszönhetően a 150 tonnás repülőgép éppen be tudott siklani a repülőtér területére, így szerencsére, nem a végső egyenes alatti sűrűn lakott területre, vagy az A30-as gyorsforgalmi útra zuhant rá. A 777-es a futópálya előtti füves területen ért földet, futóművei kiszakadtak a helyükről. A repülőgép a futópálya küszöbénél állt meg. Tűz nem keletkezett.

A repülőgépet minden utas és személyzet összes tagja el tudta hagyni, a fedélzeten utazó 152 emberből 47-en sérültek meg, köztük csak egy ember szenvedett súlyos sérüléseket.

A repülőgép azonban olyan súlyos károkat szenvedett, hogy nem érte meg megjavítani, később szétbontották.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár először az üzemanyag kifogyása, szélnyírás, madárral való ütközés és egyéb műszaki vagy emberi hiba is felmerült az okok között, a vizsgálatok végül kiderítették, hogy a balesetet az üzemanyagrendszerben keletkezett jégkristályok okozták, amelyek következtében a hajtóművek megfelelő üzemanyagellátása megszűnt.

A hatóságok később a Boeing 777-esek Rolls-Royce Trent 800-as sorozatú hajtóműveinél az üzemanyag-olaj hőcserélő (fuel-oil heat exchanger – FOHE) alkatrészek cseréjét rendelték el. A balesetről készült teljes, 237 oldalas jelentés itt olvasható.

A légiforgalmi irányítás kommunikációja

Több szemtanú és utas is megszólalt egy hírcsatorna összefoglalójában