Tizennégy darab 747-8F-et rendelt az amerikai United Parcell Service (UPS) a Boeingtől, a megállapodás opciót is tartalmaz további 14 gépre. Ezzel újabb lélegzetvételhez jutott a 747-es program.
Így búcsúzott az Air France a Boeing 747-estől
Az amerikai gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint ez a megrendelés kiemelt fontosságú a UPS kapacitásbővítése miatt, amellyel új piacokat is el tudnak érni.
A közleményben a Boeing nem említette meg az üzlet értékét, a nyilvános listaárak szerint egy 747-8F 379,1 millió dollárba kerül, így a listaáron számolt értéke 5,3 milliárd dollár.
A mintegy 220 országot, köztük Magyarországot is kiszolgáló UPS flottájában jelenleg 236 gép van, köztük Boeing 757-esek, 767-esek és 747-esek, Airbus A300-asok, illetve McDonell Douglas MD-11-esek. Utóbbiból 37 repül még a flottában, ennél több csak a rivális FedEx-nél szolgál.
Ezzel a megrendeléssel némi levegővételhez jutott a Boeing 747-es programja, amelyet már így is csak az áruszállító típusok tartanak életben.
Utasszállítót, azaz Intercontinentalt legutóbb 2013 december végén rendeltek, azt is az azóta csődbe ment Transaero orosz légitársaság. Ebben az évben eddig a szintén orosz Volga Dnepr rendelt áruszállító 747-eseket.
Eközben egyre több légitársaság dönt úgy, hogy kivonja 747-eseit a flottából, idén nyáron az Air France vált meg az utolsó Jumbo Jettől, pár napja pedig a Cathay Pacific is elbúcsúztatta az utolsó példányát.
Amerikai lapok még a nyáron írtak arról, hogy a Boeing azon töri a fejét, leállítja a 747-es gyártását miután szeptemberben havi 1,3-ról 0,5-re csökkenti a gyártási rátát.