Mindössze néhány nappal azután, hogy a JetBlue átvette első A321-es Airbusát az amerikai légitársaság újabb megrendelést adott le, amelyben 15 darab A321ceo és 20 darab A321neo gépre jelentette be igényét. Erős a bizalom a leghosszabb törzsű A320-as iránt, ugyanis ezzel egyidejűleg korábbi 8 A320ceo-t A321ceo-ra, míg 10 A320neo-t A321-neora is konvertáltak. A szerződés értékét növeli, hogy vele az A320-as típuscsalád elérte a gigászi tízezres rendelésszámot.

A JetBlue október 24-én vette át első (N903JB) Airbus A321 típusú utasszállító repülőgépét, amely hamar belopta magát az amerikai légitársaság szívébe, ugyanis mindössze 5 nappal később arról adtak hírt, hogy újabb A321-esekre tartanak igényt a jövőben, sőt meglévő A320-as rendeléseik egy részét is a hosszabb törzsű kivitelre konvertálják.

A tegnap bejelentett szerződés szerint a JetBlue összesen 23 darab jelenlegi hajtómű opcióval kínált A321ceo és 30 darab új generációs A321neo típust vásárol. Dave Barger, a légitársaság elnök-vezérigazgatója pedig azt is jelezte, hogy meglévő gépeikhez komolyan érdekli őket és első megrendelőként részt is vesznek az Airbus utólagos sharkletesítési programjában. A JetBlue-nak igen komoly 130 gépes A320-as flottája révén a toulouseiak grandiózus üzletben reménykedhetnek.

A társaság egyébként az első A321-esét is már Sharklettel vette át, sőt hét darab A320-as is működik már a flottában ezzel az új szárnyvégi kiegészítővel. Mint arról februárban beszámoltunk a JetBlue volt az első amerikai légitársaság, amely Sharklettel ellátott A320-ast állított forgalomba. Az akció azért is volt különleges, mert a gépre az Amerikai Egyesült Államokban helyezték fel a 2.4 méter magasra nyúló elemeket. (A kivitelezés azonban azért nem minősül a 2015-től induló Sharklet retrofit program részének, mert a vadonatúj gép, ahogy 2012 óta már minden újonnan gyártott A320-as szárnyszerkezete Sharklet-kompatibilis volt).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

JetBlue Airbus A321 Sharklettel. (Fotó: Airbus)


Az elnök-vezérigazgató azt is elmondta, hogy azért esett a választásuk az A321-esre, mert kiválóan alkalmasnak tartják nagysűrűségű, forgalmas útvonalaikon, mint New York – Los Angeles, New York – San Francisco közötti szolgálatra. A kabinkonfigurációról most nem esett szó, de annyit tudni, hogy legelső A321-esüket 190 üléses kivitelben vették át. Az útvonalhálózat előbb említett, kiemelt jelentőségű vonalain azonban várhatóan a kényelmesebben székezett, három osztályon összesen 159 üléses változatok fognak szolgálni.

Fontos kapocs még a két cég között, hogy az Alabama állambeli Mobile városában építés alatt álló vadonatúj Airbus gyárkomplexumból elsőként kibocsátott A320-as a JetBlue flottájába fog kerülni. Az Airbus amerikai végszerelő üzeme 2016-ban kezdi meg az első gépek átadását és a tervek szerint 2018-ra már évi 40-50 hagyhatja el a sorokat.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!