Több mint ezer példány eladását tervezi az Airbus az A321-es ultranagy hatótávolságú XLR verziójából a következő tíz évben: a szingapúri légi szalon előestéjén tett nyilatkozat talán jelzés egy nagyobb megrendelésre.
Francois Caudron, az Airbus marketingvezetője Szingapúrban a Reuters szerint azt mondta, az előrejelzések szerint nem csak új megrendelésekkel, de konvertálással, vagyis korábban más típusra megkötött szerződés módosításával is érkezhetnek új szerződések az A321XLR-re.
A típusváltozatot a tavalyi Párizsi Légi Szalonon jelentette be a gyártó, és az XLR-ből az eltelt fél év alatt már 450 példány el is kelt.
A vevők között található az indító Middle East Airlines, az IAG-csoport, a Qantas, az Air Asia, az American Airlines és a United is. Utóbbi két ügyfél azért is nagy fegyvertény, mert ezzel váltják le öregedő Boeing 757-eseiket, és az Airbus ezzel száll harcba a közepes méretű és nagyobb hatótávolságú gépek szegmensében. A Boeing ide szánta volna a tervezett NMA típusát, amely már papíron sem létezik, miután David Calhoun, a Boeing új vezetője a meglévő terveket is visszadobta, és nulláról kezdik el a koncepcióalkotást.
A koronavírus-járvány miatt az Ázsiában üzemelő légitársaságok jelentős mértékben csökkentették járataik számát: az Airbus-marketingfőnök ezzel kapcsolatban arra a kérdésre nem válaszolt, hogy emiatt volt-e olyan ügyfelük, aki a szerződéshez képes későbbi időpontra tolta új gépeinek átvételét. Annyit azonban megjegyzett, hogy új gépet nem erre a fél évre, hanem 20 évre vásárolnak a társaságok.
Kérdezték őt az Airbus tiencsini gyáráról is, hiszen mint arról az AIRportal is beszámolt, a járvány miatt meghosszabbították a holdújévi munkaszünetet, és máig nem nyitott ki az üzem. Caudron szerint egyelőre nem is lehet megmondani, hogy mikor kezdődhet újra a termelés a havonta hat A320-ast összeszerelő helyszínen.