Törölte 50 darabos SpaceJet megrendelését az amerikai Trans States Airlines, a regionális cég az egyik legnagyobb vevője volt a japán regionális típusnak – írta a Reuters.

A megrendelés idején még MRJ néven futó típus kisebb, 90-es változatából rendelt a társaság, most a Trans States Airlines azzal az indokkal mondta vissza a rendelést, hogy a gép nem felel meg az Egyesült Államokban a regionális útvonalakon érvényes szakszervezeti szabályoknak.

Grafika: Mitsubishi

A kollektív szerződés értelmében regionális útvonalakon nem lehet 76 székesnél nagyobb kapacitású, vagy 39 tonnánál nagyobb súlyú géppel járatot teljesíteni. A SpaceJet M90 viszont konfigurációtól függően 81-88 utast szállíthat.

Hisakazu Mizutani, a Mitsubishi Aircraft elnöke a bejelentéssel kapcsolatban azt mondta, tíz évvel ezelőtt, amikor aláírták a megállapodást a Trans States Airlines-zal még teljesen másmilyenek voltak a regionális piac kilátásai, és a gépek üzemeltetésével kapcsolatos klauzula a várakozásokkal szemben nem változott.

A Trans States Airlines az ugyanilyen nevű holding tagja, Chicago – O’Hare repülőtéren és Denverben van bázisuk, 45 darab Embraer E145-ösükkel a United Airlines-nak teljesítenek naponta több száz járatot 70 városba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerika cég lemondásával a Mitsubishinek mindössze 163 darabos megrendelése maradt az SpaceJet típusra, de van még egy kártya a kezükben: a felfrissített M100-as vételéről tudják meggyőzni az amerikai cégeket, mert az megfelel az üzemeltetési előírásoknak. A Skywest és az Aero Lease rendelt még 90-es variánst az amerikai ügyfelek közül. Ők ketten összesen 110 darabos rendeléssel bírnak, a Skywest a legnagyobb ügyfél 100 darabos rendelésállománnyal.

Fotó: Trans States Airlines

Japán sajtóértesülések szerint a Mitsubishinek most amiatt is fájhat a feje, hogy az M90-es típus engedélyeztetési eljárasa elhúzódik és nem valószínű, hogy az aktuális céldátumra, 2020 közepére át tudják adni az első típust az indító légitársaságnak, az ANA-nak. Seiji Izumisawa, a Mitsubishi Heavy Industries vezérigazgatója elismerte a csúszást, elmondása szerint egyelőre még nem döntötték el, hogy mennyiben változtatják meg az ütemtervet.