Tovább csökken a frankfurti központ szerepe a Lufthansa hálózatában, mivel a társaság a jövőben bázisai kiegyenlítésére, jobb összehangolására fókuszál. A lényeg, hogy mind a négy (Frankfut, München, Zürich és Bécs) hasonlóan fontos legyen a hálózatban.

A Lufthansa lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a bázisok összehangolása azért is fontos, mert bármilyen, a hálózaton keletkező zavar miatt könnyebb tud akár gépet, akár személyzetet átirányítani és ezzel biztosítani az üzem lehető legsimább továbbvitelét.

A négy bázis kiegyenlítése érdekében a Lufthansa jelentős bővítést tervez a müncheni bázison, ahol az ázsiai járatok kerülnek a fókuszba: növelik a járatszámot Szöul és Szingapúr felé, és napi járat köti majd össze a bajor fővárost Bangkokkal. Emellett a Lufthansa Frankfurtból Münchenbe helyezi át az oszakai járatot.

Forrás: Lufthansa

A légitársaság előrejelzése szerint 10 százalék körüli bővülésre lehet számítani az utasforgalomban Münchenben a hálózatos légitársaságok piacán.

A társaság a nyáron Frankfurtból Münchenbe helyezett 5 darab A380-ast, amelyet a piac jól fogadott, ezért újabb Superjumbók érkezhetnek Bajorországba 2020-ban. Emellett három darab Airbus A320-as és az A340-600-asok többsége is Münchenbe került Frankfurtból, cserébe három Bombardier CRJ-900-as Frankfurtba kerül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új stratégia elszenvedője tehát Frankfurt, és ezt burkoltan a légitársaság is beismerte. Mint írta, a kapacitások csökkentése révén a járatok pontosságát igyekeznek javítani. A téli időszakban elsősorban népszerű európai üdülő célállomások lesznek elérhetőek, az Egyesült Államok felé Austinba indítanak új járatot.

A Lufthansa aranytojást tojó tyúkja a Swiss, mivel a svájci leányvállalat képes a legnagyobb profitmarzzsal működni. Ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt években sikeresen bővítették a bázist, ezt most kicsit visszafogottabban, de folytatni kívánják

A legnagyobb bővítést a Lufthansa Bécsben tervezi véghezvinni, október végétől több mint 40 új járat válik elérhetővé hetente. Ezt a lépést a társaság szerint éppen a bázisok közötti optimális erőforrás-megosztás tette lehetővé.

Harry Hochmeister, az igazgatóság tagja a közlés szerint a lépésekkel kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a multi-hub, vagyis több központú modellel tudnak szinte azonnal válaszolni az új piaci folyamatokra úgy, hogy közben költséghatékonyan lehet üzemeltetni a társaságot. A lényeg, hogy a cég ott tud növekedni, ahol a költségek ezt lehetővé teszik. A cél, hogy növeljék a szolgáltatás minőségét, ehhez a földi és légi infrastruktúrának is lépést kell tartania a forgalom bővülésével.