A közeljövőben a Dreamlinerek gyártási rátájának további csökkentésére kényszerülhet a Boeing az Air Lease Corporation vezérigazgatója szerint, mert nincs elég új megrendelés.

John Plueger a szerinte hamarosan bekövetkező kényszerű lépésről a Bank of America konferenciáján beszélt a Reuters tudósítása szerint. A világ egyik legnagyobb lízingvállalatának vezetője kiemelte: az elmúlt időszakban elmaradtak a jelentős megrendelések a Dreamliner legnagyobb felvevőpiacáról, Kínából is.

Emiatt tarthatatlan a jelenlegi 14 gépes, sőt a 2020 végétől 12 gépesre csökkenő havi gyártási ráta is, és inkább havi 10-re kellene visszavágni a kibocsátást, ha nem történik változás.

Mint arról beszámoltunk, egy 2019 novemberében kiadott elemzés szerint felével csökkent a szélestörzsű gépekre leadott megrendelések száma. Már ekkor egyértelmű volt, hogy a kínai gazdaság lassulása vagy az ottani bővülés elmaradása nagy szerepet játszik mindebben.

Erre csak rátesz egy lapáttal az USA és Kína között másfél éve tartó kereskedelmi háború, amit Donald Trump elnök robbantott ki, hiába hoz rosszabb helyzetbe az ázsiai ország cégei mellett néhány amerikait is, köztük épp a Boeinget.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A CNBC beszámolója szerint január 15-én egy “első szakaszos” megállapodást írnak alá Washingtonban. Ennek célja, hogy a tarifák csökkentésével lökést adjon a kínai vásárlásoknak több piaci szegmensben is, de hogy mennyiben segíti majd az új géprendeléseket, egyelőre nem világos.

Az amerikai repülőgépgyártó helyzetét tovább nehezíti, hogy még nincs válasza az Airbus nagy hatótávú keskenytörzsűjére, az A321XLR-re, amely a piac közepének hívott szegmenst hivatott betölteni. A korábban a 757-esek utódjaként emlegetett NMA (vagy “797”) fejlesztéséből eltűnt a lendület a 737 MAX-krízis kialakulása után. Emiatt az Airbus gyakorlatilag letarolja a nagy hatótávolságú keskenytörzsű gépek piacát (a nyáron bejelentett, 2023-ban forgalomba álló XLR-re eddig közel 500 megrendelést gyűjtött az európai gyártó), ahol már a 2018-ban forgalomba állt A321LR-rel is előnyben volt a Boeinghez képest.