A legfrissebb adatok szerint tovább csökkent a forgalom Európa fölött, egyre több légikikötőt állítanak át repülőgépek tárolására. Listát állítottunk össze arról, hogy mely európai légitársaság milyen helyzetben van.
Az Eurocontrol friss adatai szerint március 18-án a múlt év ugyanezen napjához képest 51,2 százalékkal kevesebb járat közlekedett Európa légterében, a nagy cégek napról napra egyre többet törölnek.
Ebből a legnagyobb mértékben a Lufthansa csökkentette kapacitását: 66 százalékkal repül kevesebb gép, az Air France–KLM 52, az IAG 57, a Ryanair 53, az Easyjet 43 százalékos csökkentést hajtott végre a tavalyi március 18-hoz képest, és messze még a vége.
Mint arról tegnap beszámoltunk, egyre több repülőteret állítanak át részben arra, hogy a légitársaságok gépeit tárolják. Frankfurt és Zürich után a párizsi Charles de Gaulle légikikötőben is végrehajtanak pár módosítást. A kiadott tájékoztató szerint a négy futópályából kettőt május 28-ig lezárnak, várhatóan az Air France pihenőre küldött gépeit tárolják majd itt, a francia légitársaságnak egyébként 226 gépe van.
Koppenhágában is a futópályák lezárását rendelték el, háromból kettőt nem landolásra és felszállásra, hanem gépek tárolására fognak használni a Flightglobal szerint.
A szerb kormány döntésének értelmében a belgrádi Nikola Tesla Nemzetközi Repülőtér ugyan nem zár be, de egyetlen nemzetközi kereskedelmi járatot sem indíthat vagy fogadhat mától határozatlan időre.
Az Eurocontrol összegyűjtötte, hogy mely európai légitársaságok milyen állapotban vannak. Ezeket három csoportba lehet osztani: már leállt az Air Baltic, az Air Dolomiti, az Air Moldova, az Austrian Airlines, a Croatia Airlines, a CSA, a Montenegro Airlines, és a TUI. A második csoport a hamarosan leállóké: ezek az Air Malta, a Brussels Airlines, és a Jet2.
Ezeken kívül jelentős, 70-95 százalékos kapacitáscsökkentést hajt vagy hajtott már végre az Air France, az Easyjet, a Finnair, az IAG-csoport, a KLM, a Lufthansa, a Norwegian, a Ryanair, a Scandinavian, a Swiss, a Turkish, a Ukraine International és a Virgin Atlantic.
Az Egyesült Államokban eközben már két légitársaság is csődbe ment, részben a koronavírus miatt. A Unitednek repülő Trans States Airlines egyébként is tervezte a leállást, de a járvány következtében előrébb, április elsejére hozták e lépést. Az American Eagle-járatokat teljesítő Compass Airlines április 7-én szünteti be üzemelését a Flightglobal szerint.
A világ többi pontján a Qantas és a Jetstar minden nemzetközi járatát leállította, az amerikai Spirit, az Allegiant és az Air Canada is visszavágta a menetrendjét, de pontos számok egyelőre nem ismertek.