A szakszervezetek döntő többsége egyelőre lemondta a június 23-26-ára tervezett munkabeszüntetést, mert informális tárgyalások kezdődtek a cég vezetésével.
Az ATW Online szerint a szakszervezetek folyamatos munkabeszüntetési akciója után az Air France-KLM ideiglenes vezetése nem hivatalos tárgyalásokat kezdeményezett az érdekképviseletekkel a követelésekkel kapcsolatban, és álláspontjuk szerint jelenleg a legjobb stratégia, ha kivárnak és a leülnek tárgyalni a megfelelő emberekkel. Ezért döntöttek a 23-i sztrájk felfüggesztéséről.
A munkabeszüntetést kilenc szakszervezet támogatta, ők pilótákat, földi kiszolgálókat, és légiutas-kísérőket tömörítenek, többségük visszavonta a sztrájkfelhívást, a pilótákat tömörírő egyik szakszervezet azonban nem, ezért fennakadásokra továbbra is számítani lehet.
A szakszervezet közölték azt is, tisztában vannak azzal, hogy az ideiglenes menedzsment legutóbbi ajánlata puszta provokáció, amit elfogadhatatlannak tartanak, és meg sem közelíti a követeléseiket.
Az Anne-Mrie Couderac és Franck Terner által ideiglenesen irányított Air France-KLM legutóbb azt közölte, addig nem ajánlanak ki béremelést, amíg nincs végleges vezetése a légitársasági csoportnak. Emellett az ideiglenes vezetők rendkívüli büdzsét állapítottak meg, amelynek terhére rendkívüli intézkedéseket vezetnek be azért, hogy konszolidálják a helyzetet és javítsák a dolgozók munkakörülményeit.
A vita még mindig ugyanaz: fizetésemelést szeretnének a dolgozók, de az Air France a jövőbeni terveket és fenntarthatóan nyereséges üzemelését féltve maximum értékmegtartó, vagyis az inflációval megegyező mértékű béremelést akarna adni.
A sztrájkhullám az Air France történetétek egyik leghosszabb munkabeszüntetési akciója, február óta összesen 15 napon nem vették fel a munkát a légitársaság egyes dolgozói, ezzel számítások szerint eddig mintegy 400 millió euró kárt okoztak a cégnek