Március végén vette át a Ryanair azt a különleges, alapjaiban az amerikai repülőgépgyár nemrég megújult házi színeit viselő 737-800-ast, amely az ultra low-cost légitársasággal való szoros partnerséget hivatott a továbbiakban is jelképezni.

Az EI-DCL lajstromú, wingletes, a Next Generation szériából származó Boeing 737-800-as a vezérsíkján és a törzs hátsó részén, az ablaksor felett viseli a Ryanair emblémáját, illetőleg feliratát, a gép többi része a Boeing kereskedelmi típusainak aktuális házi festésmintája szerinti, amelynek megfelelően egy nagyméretű Boeing logo is díszeleg a géptörzsön.


Ez a gép nem új, 2004 októbere óta működik a Ryanair flottájában, és ezt megelőzően is különleges egyenruhát viselt, festésmintája a 787-es Dreamlinerén alapult – vele nagy feltűnést keltve szerte azokon a repülőtereken Európában, ahol a gép megfordult.

Az ír légitársaság a Boeing Commercial Airplanes egyik legfontosabb ügyfele, jelenlegi flottájuk csaknem 300 darab 737-800NG-vel működik, és a tavalyi évben további 175 darab 800-asra írtak alá fix megrendelési szerződést a listaárak alapján mintegy 15.6 milliárd dollár értékben.

Legelőször a 9-es Dreamlineren

A Boeing legújabb házi festésmintája legelőször a hosszított törzsű, 787-9-es Dreamliner prototípuson jelent meg, amelyet széles közönség tavaly júliusban láthatott először, amikor is a festőhangárból kigördítették a gépet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Boeing 737 MAX gépcsalád számítógépes grafikán. (Forrás: Boeing Company)


Az új mintán azonban az egyik, ha nem a leglátványosabb elem a Ryanair 737-esén épp nem tűnik fel, ugyanis a függőleges vezérsíkon a légitársasági logo foglalja el az eredeti esetben nagyméretű típusjelzést hordozó mintát. Ugyanakkor az is igaz, ha felkerült volna rá a “737 8” jelzés az megtévesztő lehetne, hiszen a katalógusfotókon és számítógépes grafikákon az már az új generációs, várhatóan 2017-től színre lépő 737 MAX-8 modellre utalna.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!