Újabb ügyfelet szerzett a Boeing 787-10-es, a leendő leghosszabb törzsű Dreamliner programja, miután az All Nippon Airways (ANA) három darab gépre jelentette be igényét. A szerződéssel egyidőben a japán légitársaság öt darab Boeing 737NG-t, valamint hét darab Airbus A321-est is rendelt flottája számára.

Egyelőre csak szándéknyilvánításról van szó, de amennyiben a szerződés véglegessé válik, az All Nippon Airways lehet az első légitársaság Ázsiában, amely a Dreamliner-típuscsalád mindhárom tagját üzemelteti. A Boeing 787-8-as indító légitársasága (2011. október 26.), majd a hat méterrel hosszabb törzsű 787-9-es második üzemeltetője (2014. július 29.) ugyanis az 5.5 méterrel még hosszabb törzsű 787-10-est is flottájába készül venni.

Az All Nippon Airways az egyik legjelentősebb Dreamliner üzemeltető, nemcsak az előbb soroltak, hanem a megrendelt gépek számának tekintetében is, mivel a légitársaságnak a 34 darab már forgalomban álló 787-ese (32 db 787-8-as, és 2 db 787-9-es) mellett további 46 gépre van további érvényes rendelése.

Boeing 787-10 ANA festésben. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Boeing 787-10 ANA festésben. (Fotó: Boeing Company)


A komplett 787-es gépcsalád forgalomba állításával az ANA-flotta minden Dreamliner típusváltozat előnyéből hasznot húzhat. A 787-8-asnál 33%-kal több férőhellyel rendelkező 787-10-es katalógus szerint 323 utast vehet fedélzetére. Hatótávja 13000 kilométer, amellyel a hosszú távú járatok több, mint 90%-ának teljesítésére alkalmas.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó által 2013-ban meghirdetett program 2014 áprilisában ért a véglegesítés fázisába, miután az is eldőlt, hogy a 787-10-est a Boeing kizárólagosan a dél-karolinai gyártósorán fogja készíteni, és az első 10-es Dreamliner várhatóan 2018-ban áll forgalomba.

A listaáron 297.5 millió dolláros Dreamlinert eddig összesen hét vevő választotta: harminc darabot rendelt az ALC lízingcég, tizenkettőt a British Airways, ugyancsak harmincat az Etihad Airways, tízet a GECAS, szintén harmincat a Singapore Airlines, huszonhetet a United Airlines és most hármat az ANA.

Boeing 737-800NG ANA festésben. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Boeing 737-800NG ANA festésben. (Fotó: Boeing Company)


A Boeinggel kötött szerződés, amely öt darab 737-800NG-t is tartalmaz a listaárakon számítva 1.4 milliárd dolláros értéket képvisel, amihez még hozzájön az a 7 darabos Airbus A321 rendelés, amelyet ugyancsak január végén jelentettek be. Az európai gyártóval a légitársaság négy darab sharkletes A321ceo és három darab új hajtómű opciós A321neo típus szállításáról állapodott meg.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!