Német repülésbarát-befektetőcsoport menti meg az egykor a Breitling óracég által szponzorált, Európában egyedüliként repülőképes Lockheed L-1049 Super Constellationt, amelyet azonban fel kell újítani.

A repülőgépet a következő hetekben szétszerelik, és közúton a németországi Bremgarten városába szállítják Svájcból – olvasható az eddigi üzemeltető alapítvány, a Super Constellation Flyers Association (SCFA) közösségi oldalán megjelent közleményben.

Fotó: AIRportal.hu

A megállapodás értelmében a HB-RSC lajstromjelű gép a hozzá tartozó minden eszközzel, így például alkatrészekkel együtt egy német repülésrajongókból álló befektetőcsoport tulajdonába kerül, a szerződést a következő napokban írják alá a felek.

A cél az, hogy három éven belül ismét a levegőbe emelkedhessen a történelmi jelentőségű L-1049 Super Constellation utolsó olyan példánya, amely utasokat szállíthat.

A restauráláshoz immáron minden tekintetben ideális háttérrel rendelkező rajongói csoport egyébként rendelkezik több oldtimernek számító, szintén repülőképes állapotú géppel.

Hirdetés

A Connie felújítását a csoport finanszírozza, emellett a szétszerelés és szállítás költségeit, a németországi hangár bérlését, valamint a gépen dolgozó szerelők bérét is biztosítja.

Az eddigi üzemeltető alapítvány egyik kuratóriumi tagja szerint az elmúlt időszakban mindenki azon dolgozott a svájci felszámolóbiztossal együttműködésben, hogy a gép szempontjából legelőnyösebb megoldást találják meg, amely sikerült is.

Peter Manzoni felszámolóbiztos nyilatkozata szerint van rá biztosíték, hogy a befektetők nem hátrálnak ki a különleges oldtimer gép mögül, mielőtt az újra a levegőbe emelkedne.

Kiszállt a támogató cég, bajba került a Connie

Mint arról beszámoltunk, a gépet korábban az SCFA mentette meg a Dominikai Köztársaságból, és üzemeltette a kétezres évek elejétől, mint a típus utolsó európai példányát, amelynek a “Star of Switzerland” nevet adták.

A szükséges hatalmas anyagi hátteret biztosító Breitling luxusóra-gyártó azonban 2017-ben tulajdonosváltást követően fokozatosan kiszállt a projektből, egyre kevesebb pénzzel támogatva a Connie fenntartását.

Az alapítvány ennek ellenére szerette volna repülőképes állapotban tartani a gépet, az átfogó karbantartás azonban minden, adományokból befolyt anyagi forrásukat felemésztette, közel kétmillió svájci frank értékben.

Fotó: AIRportal.hu

A “visszatérés” azonban nem úgy sült el, ahogyan azt a legtöbben várták, a szakemberek az első repülések előtt újabb szerkezeti hibákat találtak a szárnyban, amelyek miatt a hatóságok nem engedték újra a levegőbe emelkedni.

A megoldás a szárnyszerkezet teljes újraépítése, ami viszont húszmillió frankba (17,5 millió euró) kerül az optimista számítások szerint is, ezt pedig az alapítvány már nem tudta finanszírozni.

Idén április végén a vezetőség úgy határozott, hogy az alapítványt felszámolják, és új tulajdonost – lehetőleg üzemeltetőt – keresnek a gépnek, ha ez nem sikerült volna, akkor múzeumi elhelyezésben gondolkodtak.

Első számú célként a legrosszabb forgatókönyvet szerették volna elkerülni, azt, hogy a HB-RSC-t darabokra vágják szét, de a legtöbben a múzeumi elhelyezés ötletével sem voltak kibékülve. A most két hónap után megszületett megoldás azonban számukra is elfogadható.

Hirdetés