Ötven új generációs Embraer E190 és E195, E2 típusváltozatú repülőgépet vesz az indiai Air Costa, a Szingapúri Légi Szalonon megkötött szerződés értéke 2,9 milliárd dollár – közölte a brazil gyártó csütörtökön.

Az indiai légitársaság 25 darab E190-E2s-t és 25 darab E195-E2s-re adott le rendelést, és opciót szerzett további ötven gép megvásárlására is. Az összrendelés értéke így 5,6 milliárd dollár lehet, ha az Air Costa él az opció lehívásával. A gépeket várhatóan 2018-ban szállítja le az Embraer.

Az E2s programot a Sao Paolo-i cég 2013-ban jelentette be a Párizsi Légi Szalonon, ezekkel a gépekkel váltanák le a jelenlegi E-Jet gépeiket, az E175-190-195-ös típusokat. A továbbfejlesztett típusokhoz új, Pratt and Whittney hajtóműveket választott az Embraer, az első darabokat 2018-ban állíthatják forgalomba.


Az Embraer bemutatója új E2 típuscsaládjáról. (Forrás: Embraer YouTube Csatorna)

Amint arról korábban beszámoltunk, az új, költséghatékony E-Jet E2 típusok bevezetésével az Embraer továbbra is fenn szeretné tartani vezető szerepét a 70-130 üléses sugárhajtású regionális utasszállító repülőgépek piacán. Az eddiginél is gazdaságosabb és tisztább üzemről a Pratt&Whitney PurePower hajtóműcsaládja gondoskodik. Az újratervezett szárnyak, a teljes fly-by-wire vezérlés pedig ugyancsak esszenciái a korszerűsítésnek.

Ami az utas-befogadóképességet illeti az E175-E2 a jelenlegi E175-öshöz képest egy sorral több férőhelyet kínál, így egyosztályos elrendezésben 88 utas foglalhat helyet a kabinban. Az E190-E2 marad 106 üléses, az E195-E2 azonban három üléssorral növekszik elődjéhez képest, amellyel már 132 utast vehet fedélzetére. Ezzel a kapacitással akár Airbus A319-es, vagy Boeing 737-700 vetélytársként is színre léphet a legnagyobb új Embraer, de a Bombardier CSeries 100-asával mindenképp szoros piaci versengés várható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Costa 2013 októberében indította el első járatát, öt indián belüli célállomását négy Embraerrel szolgálja ki.

Az Embraer a regionális repülőgépek mellett business jeteket gyárt elsősorban, 2013-ban 90 utasszállító és 119 magángépet gyártottak le, 18 ezer embert foglalkoztatnak, a 2012-es évet 340 millió dolláros nyereséggel zárták.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!