Az Embraer következő öt évre szóló terveiről, termékstratégiájáról és partnerkereséséről beszélt Rodrigo Silva e Souza, a brazil gyártó kereskedelmi típusainak marketingjéért felelős alelnöke. A szakember felvázolta egy új generációs regionális légcsavaros repülőgép koncepcióját is az Air Finance Journal podcastjában.
A szakember úgy látja, három-öt éven belül térhet vissza a globális légiközlekedés a pandémia előtti szintre, de a növekedés mértéke még ez után is sokkal alacsonyabb lesz, mint 2020 előtt. Szerinte egyes régiókban – például Ázsiában, Észak-Amerikában és Európában – a kereslet akár hamarabb is visszatérhet a járvány előtti szintre, prognózisa alapján a belföldi és a regionális repülés pedig hamarabb talpra állhat a hosszabb utazások szegmensénél.
Az iparág minden résztvevőjének, köztük a légitársaságoknak, gyártóknak és a repülőtereknek is az új piaci realitásokhoz kell szabniuk az üzletmenetet.
Az Embraer továbbra is tanulmányozza egy új generációs, nagyobb méretű, turbólégcsavaros típus létrehozását, és erről nemcsak beszállítókkal, hanem üzleti partnerekkel is tárgyal.
A brazil gyártó jövőre körvonalazhatja a típus paramétereit, egyelőre annyit tudni, hogy 2027-ben szeretnék forgalomba állítani.
Az új fejlesztés 70-100 fő szállítására lenne képes, tehát a turbólégcsavaros repülőgépek szegmensében jelenleg elérhető típusoknál nagyobb méretben gondolkodik a gyártó.
Emellett jelentősen kedvezőbb gazdasági mutatókkal rendelkezne a most piacon lévő riválisokhoz képest, az Embraer a nagyobb méret és a hatékonyabb technológiák miatt 15-20 százalékkal alacsonyabb üzemelési költséggel számol.
A repülőgép fedélzete az E-Jetekhez hasonló komfortot kínálna az utasoknak, azaz tágasabb lenne a kabin, valamint csökkenne a zaj és a rezonancia a fedélzeten. Azt szeretnék, ha az üzemeltetők a sugárhajtású típusok jellemzőivel számolhatnának.
Ugyanakkor a szakember végig turbólégcsavaros repülőgépként aposztrofálta az új típust, nem említve, hogy eltérnének a hagyományos üzemanyagtól és meghajtástól. Erre az a kijelentése is utal, hogy a gyártó várakozásai szerint a maximum ötven fős befogadóképességű, kisebb repülőgépek szegmensében hamarabb válnak elérhetővé és alkalmazhatóvá az új, fenntartható technológiák, például az elektromos, hibrid és a hidrogén alapú meghajtás, mint a nagyobb típusoknál.
Amint korábban megírtuk, a gyártó 2018-ban még elvetette, hogy visszatérjen a turbólégcsavaros utasszállítók piacára, pedig korábban komolyan vizsgálta az EMB-120-as utódlásának lehetőségeit.