Hat év kihagyás után, 2022 októberétől újra a NATS, az Egyesült Királyság fő léginavigációs szolgáltatója látja el a dél-londoni repülőtér légiforgalmi irányítási feladatait.

Gatwick a világ egyik legforgalmasabb egyetlen futópályával rendelkező repülőtere, ahol óránként akár 55 gépmozgás is előfordul. Ezt a nagy kihívást jelentő feladatot 2016 óta az Air Navigation Solutions Limited légiforgalmi irányítói oldották meg.

Az új tenderen azonban a korábbi üzemeltető, a NATS győzött, így hat év után újra ők látják el mind az öt nagy londoni repülőtér légiforgalmának irányítását.

Mind a légiforgalmi irányítók, mind a műszaki személyzet átkerült az új szolgáltatóhoz, ennek is köszönhetően az átállás zökkenőmentesen zajlott le az előző hétvégén.

Mivel a NATS terve, hogy még ellenállóbbá tegye szolgáltatását, el is kezdődött az új és régi kollégák felvétele és oktatása, amelynek eredményei várhatóan a következő hónapokban már látszódni is fognak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A gatwicki irányítótorony (Fotó: Gatwick Airport)

Emellett a légiforgalmi szolgáltató szorosan együttműködik a repülőtér üzemeltetőjével a hosszútávú, stratégiai célok elérése érdekében is, például vizsgálják a NATS által fejlesztett „Intelligent Approach” rendszer bevezetését is. Ez segíthet megelőzni vagy csökkenteni a késéseket azáltal, hogy optimalizálja a fel- és leszálló repülőgépek közötti térközöket.

Az új digitális megoldások előnyeit is elkezdték vizsgálni az ezeket fejlesztő Searidge Technologies vállalattal közösen, hiszen manapság már ezzel is jelentős teljesítményjavulást lehet elérni.

Forrás: London Gatwick Airport