Új légitársaság alapítását tervezi az Air Baltic, amely A220-asaival további európai piacokra törne be – mondta Martin Gauss vezérigazgató.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség szerint ehhez magántőkét szeretne felhasználni a teljesen állami tulajdonban lévő, saját maga is befektetők után nézelődő légitársaság.

Az új cég Európában szolgáltatna, de ennél konkrétabbat a vezérigazgató nem mondott. Ezzel kapcsolatban azt közölte még, hogy az Air Baltic által megrendelt A220-asokból 30-at telepítene a létrehozandó új légitársasághoz, az üzemelési modell pedig ugyanolyan hibrid lenne, amit az Air Balticnál sikeresen meghonosítottak.

A stratégia további részleteit az év végén hozzák nyilvánosságra, amikor a további A220-asokra szóló opciókat kötelező érvényű megrendeléssé formálhatják. Gauss aláhúzta, az Air Baltic esetében bár lehetőségként tartják számon a lett kormány és Lars Thuesen dán befektető tőkeinjekcióját, a prioritás a magántőke lehető legnagyobb mértékű bevonása. Példaként említette a Wizz Airt és a Voloteát, amelyek sikeresen hajtottak végre ilyen akciót.

Forrás: airBaltic

A vezérigazgató szerint emellett továbbra is vizsgálják, hogy az Air Baltic egy részét más légitársaságnak adják el, annak ellenére, hogy a cég mérete nem túl vonzó a nagyobb cégeknek. A cél azonban az, hogy tőzsdére vigyék a vállalatot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A rigai központú fuvarozónak jelenleg 14 darab A220-as van a flottájában, és további 34 érkezése várható. Gauss tájékoztatása szerint évente 12 új gépet vesznek át 2022-ig, amelyekkel a meglévő hálózatot üzemeltetik majd, a 30 darabos opció lehívása pedig 2022 után esedékes.