Újabb 16 darab önkiszolgáló poggyászcímkézőt állított üzembe a Budapest Airport a 2B terminálon.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a közösségi médiában közölte, hogy az utasfelvételi pultokkal szemben felállított eszközökkel is lehetőség van már a poggyászcímke kinyomtatására.

A nyomtatott vagy elektronikus beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után az utasok maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a szükséges címkét. Ezt követően az automatákkal szemben lévő önkiszolgáló és automatizált feladópulton lehet feladni a poggyászt a címke beolvasása után.

Fotó: Budapest Airport

Ezzel a módszerrel elkerülhető az emberi kontaktus, mivel nem kell az utasfelvételi pulthoz menni, és ott a földi kiszolgáló személyzet segítségével feladni a csomagot.

Hátránya viszont, hogy nem minden légitársaság utasai használhatják, egyelőre a Wizz Air csatlakozott a rendszerhez, de a Budapest Airport várja a többi légitársaság jelentkezését is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemeltető arra kéri az induló utasokat, hogy a fizikai érintkezés minimalizálása érdekében az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszert részesítsék előnyben, ha az a járatuknál elérhető.

A ferihegyi repülőtéren tavaly augusztusban adták az utasoknak az első önkiszolgáló poggyászfeladókat a 2A terminálban, akkor szintén a Wizz Air volt az első légicég, amelynek utasai használhatták a rendszert.