Önkiszolgáló poggyászfeladó pultokat helyezett üzembe a Budapest Airport a Liszt Ferenc-repülőtéren, a még próbaüzemben működő rendszert egyelőre csak a Wizz Air utasai használhatják.

A reptérüzemeltető azt közölte lapunkkal, hogy mindkét terminálon két-két automata poggyászfeladó egységet telepítettek, ezek folyamatosan, de még próbaüzemben működnek.

A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, induláskor gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat, nem kell a check-in pultoknál sorban állni.

Miután az utasok a már rendelkezésükre álló beszállókártyán lévő vonalkódot beolvastatták, a gép kinyomtatja a poggyászszalagot, amelyet az utasnak kell a csomagra felhelyeznie, majd ezt a címkét is be kell olvastatni, és ez után adható fel a poggyász.

Forrás: Budapest Airport

A szolgáltatáshoz elsőként a repülőtér legnagyobb használója, a magyar kötődésű Wizz Air csatlakozott, és egyelőre korlátozott számú járatra lehet így feladni a csomagokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Budapest Airport azonban hangsúlyozta, hogy az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló légitársaságok köre már a tesztidőszak folyamán bővülni fog. A fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak majd a cégek, egyre több induló járat utasainak biztosítva ezt a lehetőséget.

Az automatizált poggyászfeladást a Budapest Airport még tavaly jelentette be a BUD:plus szolgáltatásfejlesztő csomag részeként, a megvalósításra több mint százezer eurót költöttek.