Múlt hét pénteken Hamburgban vette át legújabb, sorrendben kilencedik Airbus A380-800 típusú utasszállító repülőgépét az Air France. A szélestörzsű flotta legújabb tagja négy komfortosztályon összesen 516 utasférőhelyet kínál. Jövőre érkezik a tizedik francia A380-as.

Az Air France 2009. október 30-án vette át első A380-as (F-HPJA) repülőgépét. A francia légitársaság az európaiak közül elsőként, a világon pedig, a Singapore Airlinest, az Emiratest és az ausztrál Qantast követően negyedikként vált a típus üzemeltetőjévé. Az első menetrendszerű járat november 20-án, Párizs Charles de Gaulle és New York JFK között közlekedett.

A flotta 2010-ben bővült tovább, három darab A380-as érkezett. 2011-ben kettő, míg 2012-ben ugyancsak két Superjumbo csatlakozott a gépparkhoz. A szeptember 13-án átvett kilencedik (F-HPJI) A380-as az első, amely 2013-as évjáratú. Idén már nem is lesz több, a tizedik óriásgépet 2014-ben készül átvenni az Air France, amely egyébként az Engine Alliance GP7220 hajtóműveivel üzemelteti a típust.


A francia A380-asok jelenleg hat célállomásra kínálnak közvetlen összeköttetést Párizsból. New Yorkba, Los Angelesbe, Washington D.C.-be, Johannesburgba és Tokióba a hét minden napján repülnek a kétszintes, egyenként összesen 516 üléses Airbusok. Szeptember 2-a óta pedig hetente háromszor a kínai üzleti központ, Sanghaj is része a kínálatnak.

A fedélzet négyféle komfortosztályt kínál, 9-en foglalhatnak helyet az első (Premiére), 80-an az üzleti (Business), 38-an a prémium turista (Premium Economy) és 389-en a hagyományos turista (Economy) osztályon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!