Újabb görög start-up légitársaság, az Athens Spirit Airlines próbálkozik meg hamarosan az indulással, ha megkapják az engedélyt, idén tavasszal el is kezdenék a járatok üzemeltetését.

Ismerős? A 2015-ben bedőlt görög Sky Greece Airlines Boeing 767-300-asa. (Fotó: AIRportal.hu)

A céget még 2017 júniusában alapították, de csak idén januárban adta be kérelmét az illetékes görög hivatalhoz, a kereskedelmi járatok indításához szükséges légi üzemeltetői engedély (Air Operator Certificate – AOC) kiadására.

Az üzemelés indulását áprilisra tervezi a cég vezetése, egyből nagy fába vágva a fejszéjüket, hiszen mindjárt hosszútávú járatokat is szeretnének megnyitni a regionális útvonalak mellett.

Ehhez már a kezdetektől fogva hatgépes flottát terveznek. Négy Airbus A319-est és két A340-est állítanának forgalomba: bár utóbbi típus már nem számít költséghatékonynak, annál könnyebben és olcsóbban beszerezhető egy-egy használt példány.

A két négyhajtóművesre az Athens Spiritnek azért van szüksége, mert fő ügyfélkörüknek az anyaországtól távol, főleg a tengerentúlon élő görög diaszpórát szeretnék megnyerni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezen célok megvalósításához a magánpénzből megalapított cég élére elnökként egy nyugalmazott pilótát, Dimitrisz Vaziliosz Dorizaszt nevezték ki, aki részben menedzserként tizenhat évet töltött el a 2009-ben bedőlt, szintén görög Olympic Airways-nél (a történelmi nemzeti légitársaság egyik reinkarnációjánál).

Dorizasz emellett részt vett a formálisan 2012 és 2015 között létezett, ugyancsak magántőkéből és az Athens Spirithez hasonló üzleti modellre alapított Sky Greece Airlines létrehozásában is.

Ez utóbbi cég 2015 júniusától még Budapestről is teljesített néhány torontói járatot sokat „betegeskedő” Boeing 767-300ER típusú gépével, majd bérelt repülőgépekkel, de a cég augusztus végén lehúzta a rolót, amelynek következtében magyar utasok is Torontóban rekedtek.

Ezen kívül volt még néhány kisebb, de szintén bedőlt próbálkozás légitársaság indítására a görög piacon, a talpon maradásukat azonban végig nehezítette az ország rossz gazdasági helyzete.

A piacvezető, Budapestre is menetrend szerinti járatot üzemeltető Aegean Airlines mellett így csak a kifejezetten regionális forgalmat bonyolító Sky Express, valamint a mindössze négygépes, két-két Airbus A320-ast és A319-est üzemelő Ellinair képes nyereségesen üzemelni.

Fotó: AIRportal.hu