Lehívta az A330-as opciót és még 100 darab A320-ast rendelt Kína repülőgép beszerzéseket felügyelő állami vállalata abban a szerződésben, amelyet Pekingben írtak alá a felek a héten Angela Merkel, német kancellár jelenlétében.

Angela Merkel kancellár asszony hivatalos kínai látogatására időzítették annak a hatalmas repülőgép beszerzésnek a bejelentését, amelyre október 29-én került sor Pekingben. Az aláíró ceremónián a vevő kínai állami vállalat (CAS – China Aviation Supplies Holding Company) elnöke mellett az Airbus is a legmagasabb szinten képviseltette magát Fabrice Brégier, elnök-vezérigazgató személyében.

A330-as tesztrepülőgép gyári színekben Toulouse-ban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A330-as tesztrepülőgép gyári színekben Toulouse-ban.
(Fotó: Airbus)

A nagy volumenű szerződés két kereskedelmi típusra érvényes: A kínai fél egyfelől lehívta korábbi A330-as megrendelésének az opciós részét, másfelől pedig száz A320-as típuscsaládba tartozó gépre új igényt formált.

Az A330-asokra a vállalat még júniusban Párizsban, a kínai miniszterelnök franciaországi körútján írt alá, 45 megrendelt és 30 opciós kötéssel. Ez utóbbit érvényesítették most az Airbus nagy örömére, hiszen ezek még a szélestörzsű A330-as család ma forgalomban lévő változataira érvényesek, amelyek nagyon kellenek ahhoz, hogy a 2017-ben érkező új hajtómű opciós A330neo-ra való átállás lehetőleg minél jobb áthidalást nyerjen.

Tiencsinre, az Airbus kínai A320-as végszerelő sorára vonatkoztatva hangsúlyos, hogy újabb 100 gépre lesz feladat, valamint az immáron összesen 75 darab kínai A330-as rendelés arra nézve is fontos, hogy a nyáron megállapodás született egy ottani átadóközpont felállítására, amely a Toulouse-ban végszerelt A330-asok kabinberendezését, festését és az átadás procedúráját fogja bonyolítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A tiencsini gyáregység 200. elkészült A320-as családból származó Airbusának ünnepélyes átadása 2014 decemberében. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A tiencsini gyáregység 200. elkészült A320-as családból származó Airbusának ünnepélyes átadása 2014 decemberében. (Fotó: Airbus)

Azt egyelőre nem tudni, hogy a megrendelt gépek mely légitársaságok között kerülnek szétosztásra. Legutóbb szeptemberben a 45 darab A330-as kapcsán látott napvilágot a hír, miszerint azokból a Hainan Airlines, a China Eastern Airlines, a Sichuan Airlines és a Tibet Airlines fognak kapni.

Az Airbus piaci előrejelzései szerint Kína belföldi légiforgalma 10 éven belül a világ legnagyobbja lesz, miközben a következő 20 év viszonylatában a forgalom volumenének megnégyszereződésére lehet számítani. Az európai repülőgépgyár ebből kifolyólag a hatalmas országra nézve mintegy 5400 darab újonnan gyártott utas-, és teherszállító repülőgépre lát igényt, amelyből 1700 lehet az olyan szélestörzsű típus, mint a saját katalógusokban szereplő A330-as, A350-es, vagy a legnagyobb A380-as.

Kína napjainkban több, mint 1200 gépből álló Airbus flotta üzemeltetője. Az ott működő légitársaságoknál mintegy 1100 keskenytörzsű, az A320-as típuscsalád valamely tagja, 160-nál is több A330-as és 5 A380-800-as van szolgálatban a kimondottan teherszállító és speciális, VIP-célú Airbusok mellett.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!