Újra leállította a Mitsubishi MRJ regionális repülőgépének berepülési programját, ezúttal egy hajtóműprobléma miatt nem szállhatnak fel a tesztpéldányok.
A gyártó arról tájékoztatta az Airways magazint, hogy a második tesztpéldányon repülés közben leállt a bal oldali hajtómű az óceán felett, Portlandtől 170 kilométerre nyugatra. Emiatt megszakították a tesztrepülést és kényszerleszállást hajtottak végre Portlandben. A landolást követően a Mitsubishi mérnökei kiszerelték az egységet, és a gyártó Pratt & Whitney egyik üzemébe szállították mélyebb átvizsgálásra.
Bár a Pratt küldött cserehajtóművet, amit be is szereltek, arról egyelőre nem született döntés, hogy a géppel mikor repülnek át Moses lake-be, ahonnan a tesztrepüléseket hajtják végre. A Pratt mérnökeivel közösön végzett boroszkópos vizsgálat a hajtómű belsejében részleges meghibásodást tárt fel, amelynek okait továbbra is vizsgálják.
Sokadszor fordult már elő a Mitsubishivel, hogy le kell állítania teszprogramját. 2015 végén jelentették be, hogy egy évet csúszik a program, mert átalakításokat kell végezni a típuson, idén év elején pedig azt mondták, hogy az első gép 2018 helyett csak 2020 közepén érkezik meg az All Nipponhoz.
Az amerikai tesztprogramot kétszer is le kellett állítani műszaki hiba miatt, emiatt a gépek csak hetekkel később indultak útnak Moses Lake-be.
A Mitsubishinek jelenleg 243 MRJ-re van megrendelése főként japán légitársaságoktól, de a észak-amerikai SkyWest és az Eastern Airlines is rendelt belőle.
A leállás most nem is a Mitsubishi, inkább az áttételes hajtóművet (gtf) szállító Pratt & Whitney-hez köthető. úgy tűnik, az amerikai beszállító egyelőre nem tud olyan gtf-et leszállítani, amivel ne lenne valami probléma. Mint ismeretes, ez a hajtóműcsalád dolgozik a Bombardier CSeriesekben is, amiből a gyártó a hajtóművek hiánya miatt nem tud elegendőt leszállítani, de az Airbus A320neókat is hajtják ezek a hajtóművek. Az Airbusokban tapasztalt nehézségek sora pedig kilométer hosszú, és folyamatosan hosszabbodik.
A szűzfelszállást először 2012 második negyedévére időzítették, majd a dátumot először 2013-ra, majd később 2014 tavaszára módosították a hajtóművek beszerzési nehézségei miatt. Szintén a hajtóművek, illetve egyéb alkatrészek beszerzése miatt csúszott meg harmadszor is a program 2013-ban.
Az első tervek szerint az első gép az All Nippon Airways színeiben 2014 első negyedévében állt volna forgalomba, a legutóbbi tervek szerint ez 2022 második negyedévénél korábban nem fog megtörténni.