Felélesztenék a tavaly nyáron csődbe ment VLM Airlines-t, a pénz úgy néz ki, hogy összeállt, most a belga üzemelési engedélyre várnak.
Az Aviation Week szerint sikerült új befektetőket találni, közöttük holland és hongkongi székhelyű kanadai pénzemberek is vannak, az ő segítségükkel alapították meg az SHS Aviation céget Hollandiában.
Ez az anyavállalat két társaságot birtokol, az SHS Antwerp Aviationt, amelyen keresztül a légitársaságot üzemeltetnék, illetve az SHS Aviation Sloveniát, amely a maribori repülőtér tulajdonosa.
A korábban antwerpeni bázisról üzemelő fuvarozó a tevékenység beszüntetése előtt 11 darab Fokker 50-est üzemeltetett, ezek közül mára hét maradt a VLM birtokában, mivel négyet eladás-visszlízing formájában repültek. A fennmaradó hét gépből hat repképes.
A holland befektetők a cég 60 százalékát birtokolják, ezzel eleget téve azon előírásnak, amely szerint az uniós országban bejegyzett cégnek uniós többségi tulajdonban kell lennie.
Yves Panneels, az SHS Aviation szóvivője a szaklapnak azt mondta, cégük még tavaly szeptemberben vette át azokat az egységeket, amelyet megmaradtak a VLM-ből, így a repülőgépek is az ő birtokukba kerültek. Aláhúzta, hogy a korábbi menedzsmentből senki sincs pozícióban, jelenleg húszan dolgoznak azon, hogy a VLM ismét üzemelhessen. Az üzemeléshez szükséges dokumentumokat már benyújtották a belga hatóságokhoz, most arra várnak, hogy azok kiadják a cég engedélyét.
Bár a társaság székhelye továbbra is Antwerpenben marad azt egyelőre nem tudni, hogy a bázisrepülőtér is a belga városban marad-e, még a társaság sem adott felvilágosítást arról, hogy honnan és milyen szolgáltatást akarnának nyújtani.
Sőt, egyelőre az sem biztos, hogy a VLM nevet használnák.
Az 1993-ban alapított antwerpeni székhelyű regionális cég 11 darab Fokker 50-essel teljesített járatokat Hamburgba, Düsseldorfba, Friedrichshafenbe, Antwerpenbe és Berlinbe.
2008-ban a társaságot megvette az Air France-KLM légitársasági csoport, ekkor kaptak új festést a gépek, 2014-ben pedig az INTRO Csoport vásárolta fel a céget, amelynek segítségével növelni tudják forgalmukat a charter piacon. Az év végén a cég a VLM menedzsmentje kezébe került és újra elindította regionális járatait és megtartotta a lízingeléssel foglalkozó részleget.
A társaság legutolsó teljes éves üzemelése 2015-ben 13 millió eurós veszteséget termelt.