Megkapta az áruszállító járatok indításához szükséges hatósági engedélyeket a One Air, amely ezzel az egyetlen Jumbo-üzemeltető jelenleg az Egyesült Királyságban.

Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága kiadta a One Air Légi Üzemeltetői Engedélyét (AOC), valamint a cég szigorú vizsgálatot követően megszerezte a kereskedelmi járatok indításához szükséges Működési Engedélyt (OL) is.

A One Air egyelőre egy Boeing 747-400BDSF áruszállítót lízingel, flottáját pedig még az idén még egy példánnyal tervezi bővíteni, hosszabb távon viszont más repülőgéptípusokat is üzemeltetne.

A közel 32 éves G-UNET lajstromjelű példány korábban a moldáv Aerotranscargo flottájában repült ER-BBB jelzéssel.

Paul Bennett, a One Air vezérigazgatója (balról a harmadik) és a légitársaság vezetői csapatának tagjai: David Tattersall, műszaki vezérigazgató-helyettes, Chris Hope, üzemeltetési vezérigazgató-helyettes és Jon Hartley, pénzügyi vezérigazgató-helyettes. (Forrás: One Air)

A légitársaság a típus egyetlen üzemeltetője lett az Egyesült Királyságban, hiszen mint ismert, a British Airways 2020-ban kivonta a Boeing 747-eseit, az orosz hátterű Cargo Logic Air (CLA) pedig tavaly a háború miatti szankciók következtében kénytelen volt megszüntetni működését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A One Air az Egyesült Királyságból Európába, a Közel-Keletre és Ázsia régióiba induló áruszállító járatokra lát keresletet, de hosszabb távon Kínába és az Egyesült Államokba is repülne.

A légitársaság központja a London Heathrow reptérhez közeli Kingstonban működik, az induláshoz 90 légi árufuvarozási és légiközlekedési szakemberből álló csapatot toborzott, beleértve a földi üzemeltetést, a mérnöki és karbantartási, a személyzet képzését, a személyzet irányítását, a pénzügyi és HR szakembereket. A cég 40 pilótát vett fel, akik a Cathay Pacific-nél, az Emirates-nél, a Norwegiannél és más nagy légitársaságoktól érkeztek.

A One Air az Air One Aviationt nevezte ki globális értékesítési vezér ügynökségének (GSA).