Újraindul a Malaysia Airlines három évvel ezelőtt eltűnt járatát teljesítő  Boeing 777-200-as, és utasainak keresése.

Malajzia azok után döntött a keresés újraindításáról a BBC híre szerint, hogy sikeresen megállapodott azzal a céggel, akik még januárban, a kormányok által vezetett keresés leállításakor is felajánlották segítségüket. A texas-i székhelyű Ocean Infinity tartotta magát ígéretéhez, és olyan szerződést írtak alá, amely szerint csak akkor kapják meg a keresésért járó pénzt, ha meg is találják a roncsokat.

Az Ocean Infinity nem közölte, hogy mennyibe kerülhet az új kutatás. Darren Chester, ausztrál közlekedési miniszter szerint a cég egy olyan 25 ezer négyzetkilométeres területre fog fókuszálni, amelyet a szakemberek jelöltek ki, sejtésük szerint ebben a régióban találhatják meg a legnagyobb valószínűséggel a három és fél éve eltűnt gépet.

A modell, amivel az Ocean Infinity dolgozik több száz éves, régebben az értékes rakománnyal elsüllyedt hajók után kutatók vállaltak be ilyen keresést. Ezzel gyakorlatilag magukra vállalják annak rizikóját, hogy nem találnak semmit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Bizottság (ATSB) október elején hozta nyilvánosságra végleges jelentését az MH370-es járattal kapcsolatban, amelyben az állt: teljes bizonyossággal akkor lehet megmondani, hogy mi történt a járattal, ha előkerülnek a roncsok, illetve az adatrögzítők.

A gép 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 12 fő hajózó személyzettel 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

Az eltűnés után a vízfelszíni kutatások 52 napot vettek igénybe, de nem vezettek eredményre. Ezt követően a tengerfenék átvizsgálása következett, több százezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át, de nem akadtak a gép nyomára.

A mélyvízi kutatásokat 2017 januárjában állították le, miután több mint 120 ezer négyzetkilométernyi területet átfésültek, de nyomot nem találtak.